مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

خط ملی نماد فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان خراسان شمالی افتتاح شد

مهدی مودی گفت : خط ملی نماد (۱۵۷۰) فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان خراسان شمالی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزی استان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : در آموزش مجازی دانش آموزان به دلیل فاصله گیری از مسائلی از جمله مهارت آموزی پرورشی و تربیتی دچار آسیب‌هایی شده اند که امیدواریم با آموزش حضوری از این آسیب‌ها کاسته شود.

مهدی مودی گفت: با ایجاد خط تلفنی ۱۵۷۰ دانش آموزان و خانواده‌ها سطح اعتماد آن‌ها بالارفته و از آسیب‌های اجتماعی آنان کاسته خواهد شد.


بیشتر بخوانید 


او افزود: هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز در هشت هزار کلاس درس و بیش از ۲ هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مودی با بیان اینکه آموزش حضوری تدریجی در سه مرحله برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است، گفت: در نخستین مرحله دانش آموزان برای کلاس‌هایی با ظرفیت ۱۵ نفر دارند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین متوسطه اول و دوم بخش آموزش مهارتی و فنی حرفه‌ای و مناطق عشایری که ۱۵ درصد به شبکه شاد دسترسی ندارند حضوری است.

او افزود:، اما در مرحله دوم مدارسی که تا ۳۰۰ دانش آموز دارند به صورت آموزش ترکیبی مجازی و به صورت حضوری از اول آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : در مرحله سوم، مدارسی که بیش از ۳۰۰ دانش آموز دارند از ۱۵ آبان ماه حضوری و از سوم مهرماه مجازی است.

مودی با بیان اینکه تا ۱۵ مهرماه تمامی فرهنگیان دُز دوم واکسن را دریافت می‌کنند گفت: همچنین تمامی رانندگان سرویس مدارس واکسن کرونا دریافت کرده اند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در حاشیه این آیین گفت : خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

محمد عقیقی با بیان اینکه این خط تلفنی تنها در سه استان فعال شده است گفت: خط تلفنی یاد شده به منظور اجرای فراگیر و گسترده برنامه ملی نماد برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیاز‌های دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره‌ای تخصص روان شناختی و مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده است.

او افزود: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می‌کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده ضروری است، برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند.

او گفت: خط ملی نماد یا همان خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش‌ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بوده که در کنار ابزار‌های دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می‌کند موارد مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت صورت پذیرد.

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه این آیین گفت : افتتاح خط ۱۵۷۰ با هدف مداخله سریع و به موقع پاسخ گویی به آسیب‌های اجتماعی از جمله جسمی، ذهنی، عاطفی ایجاد شده است که یک تیم ۹ نفره در این راستا به صورت محرمانه فعال است.

حمید عزیزی گفت: خط چهار رقمی ۱۵۷۰، از ساعت هشت صبح تا هشت شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.