در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش دمای هوا در سواحل شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: سه شنبه و چهارشنبه در سواحل شمالی کشور وزش باد و افزایش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: امشب در برخی نقاط آذربایجان غربی،  آذربایجان شرقی، اردبیل ، ارتفاعات کرمان و هرمزگان افزایش ابر ،رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

او ادامه داد: روز دوشنبه در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و سواحل غربی سیستان و بلوچستان رگبار رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. در این دو روز تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم است. 

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز سه شنبه تنها تنگه هرمز و غرب دریای عمان و ارتفاعات کرمان بارش رخ می‌دهدو در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود و اوایل شب در استان آذربایجان غربی نیز ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیائیان بیان کرد: بعد از ظهر چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه  پیش بینی می شود . پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما حدود ۷ تا ۹ درجه در این مناطق رخ می‌دهد.

او گفت: طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران ، اصفهان، کرج و اراک هستیم. فردا  بیشترین دمای تهران به ۱۷ درجه و کم‌ترین آن به ۸ درجه می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار