انتخابات فرانسه، امید انگلیس برای حل بحران مهاجران

انگلیس امیدوار است تا با روی کار آمدن دولت جدید در فرانسه، راه حلی برای بحران مهاجران در کانال مانش پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، انگلیس در تلاش است تا پس از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با روی کار آمدن دولت جدید این کشور،  راه حلی برای بحران مهاجران در کانال مانش پیدا کند.

روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: کارمندان ارشد وزارت کشور انگلیس اعلام کردند لندن از رئیس جمهور آینده پاریس  انتظار دارد با برنامه‌های واقع بینانه خود برای مقابله با حل بحران مهاجران در کانال مانش وارد عمل شود.

 انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه آوریل امسال ( اواسط فروردین ۱۴۰۱) برگزار می شود.

به نوشته روزنامه تایمز، انگلیس درباره موضوع مهاجران امید خود را برای دستیابی به توافق با دولت فعلی فرانسه از دست داده است. تمامی پیشنهادات لندن برای حل بحران مهاجران تاکنون از سوی طرف فرانسوی رد شده است.

کانال مانش آبراهه‌ای میان فرانسه و  انگلیس است که بر اساس آمار رسمی، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر به طور غیرقانونی با عبور از آن فرانسه را ترک و  به انگلیس مهاجرت کردند. در ماه نوامبر بود که  ۲۷ نفر از این مهاجران در کانال مانش پس از واژگونی قایق جان خود را از دست دادند.

بنا بر اعلام نهاد‌های حقوق مهاجران، در ۱۱ سالی که حزب محافظه کار در انگلیس قدرت را به دست گرفته هر سال راه‌های بیشتری که بتوان به شیوه قانونی وارد انگلیس شد، مسدود شده است و بدین ترتیب اقدامات غیرقانونی برای ورود به این کشور افزایش یافت. 

پس از اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نامه‌اش به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره چگونگی مقابله با مهاجران در کانال مانش را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، بلافاصله کاخ الیزه به آن واکنش نشان داد و مکرون عنوان کرد که جانسون  در حل بحران جدی نیست. همچنین سخنگوی الیزه جانسون را به دو پهلو گویی متهم کرد.

فعالان حقوق بشر با انتقاد از سیاستمداران و نیز رسانه‌های دو کشور فرانسه و انگلیس می‌گویند در حالی که شاهد فجایع در کانال مانش هستیم اما سیاستمداران و رسانه‌های دو کشور به جای پرداختن به آن ترجیح  می‌دهند جنگ لفظی لندن و پاریس که معلوم نیست با چه هدفی شکل گرفته را پوشش دهند و اکنون اصل ماجرا پوشانده شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار