شرکت ۷۰۰ هنرمند از خراسان رضوی در جشنواره هنر‌های تجسمی فجر

مدیر هنری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی از شرکت ۷۰۰ هنرمند در چهاردهمین دوره این مسابقات از خراسان رضوی خبر داد.

غلامرضا خلیلی در مراسم اختتامیه چهاردهین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی در تایباد گفت: تعداد ۷۰۰ هنرمند در چهاردهمین دوره این جشنواره از خراسان رضوی شرکت کرده اند که حدود هزار اثر هنری ارائه شده است.

او گفت: هنرمندان ۱۳ شهرستان خراسان رضوی با همکاری نهاد‌های فرهنگی و هنری هم در این جشنواره شرکت کردند که این استان در کشور رتبه نخست را کسب کرد.

جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در حوزه‌های نقاشی، تصویرسازی، سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، مجسمه، کاریکاتور، خوشنویسی، نگارگری و رسانه‌های هنری جدید برگزار شده است.

به گفته او، منطقه شرق خراسان را مردم با موسیقی مقامی می‌شناسند؛ اما هنر نگارگری و نقاشی هم به سبب وجود کمال الدین بهزاد، نقاش قرن‌های نهم و دهم هجری، دارای جایگاه بالایی است.

نهاد‌های فرهنگی و هنری از جمله دانشکده هنر نیشابور، دانشگاه فردوسی مشهد، موزه آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و نگارخانه‌های خصوصی در برگزاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی همکاری داشته اند.

از شهرستان تایباد، به عنوان زیرمجموعه جشنواره استانی، هم ۱۱ هنرمند با ۲۲ اثر در چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
احسنت بر هنرمندان خراسانی