مسئول کمیته بوچیای خراسان رضوی

بوچیا در خراسان رضوی رونق بیشتری خواهد گرفت+ فیلم

مسئول کمیته بوچیای خراسان رضوی از ایجاد یک طرح استعدادیابی در سطح استان برای اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

وحید نیک فرجام گفت: در مسابقات کشوری که امسال به میزبانی تهران برگزار شد، در بخش آقایان یک طلا، یک نقره، یک برنز و همچنین در بخش بانوان یک طلا و یک برنز به دست آوردیم و در مجموع ۷ نفر به اولین مرحله اردوی تیم ملی فراخوانده شدند.

بوچیا رشته‌ای ویژه معلولین جسمی حرکتی است که بر حسب توانایی‌های فیزیکی در چهار کلاس ورزشی به رقابت می‌پردازند، در این رشته ورزشکاران سعی میکنند توپ‌های رنگی را به سمت توپ سفید (جک) پرتاب کنند، امتیازات بر اساس نزدیکی توپ‌های رنگی (آبی و قرمز) به توپ هدف یا همان جک بال در نظر گرفته می‌شود، این بازی به صورت انفرادی، دونفره در چهار دور و گروهی در شش دور برگزار می‌شود.

مسئول کمیته بوچیای خراسان رضوی گفت:  این اردو در چند مرحله تکرار خواهد شد و نفرات برتر جواز حضور درمسابقات بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین را به دست خواهند آورد.

بوچیا در استان رونق بیشتری خواهد گرفت

او گفت: برای اولین بار در تاریخ بوچیای خراسان رضوی، مرتضی رباط جزی در بازی‌های پاراآسیایی جوانان که امسال در بحرین برگزار شد مدال برنز به دست آورد.

نیک فرجام  گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ بوچیا کار در سطح استان داریم و خراسان رضوی یکی از قدرت‌های این رشته در کشور محسوب می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
احسنت به شما
پوشش ورزش معلولان در موفقیت و افزایش به نفس اونها خیلی تاثیرگذاره