رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

3 میلیارد از 4/8 میلیارد دلار درآمد مازاد نفت در 6 ماهه اول سال متعلق به وزارت بهداشت است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق قانون 3 میلیارد دلار از کل درآمد مازاد نفت در 6 ماه اول سال مختص وزارت بهداشت است.

 دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبررنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون کشور 5/11 میلیارد دلار درآمد مازاد نفتی داشته است و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 17 میلیارد دلار برسد.
وی ادامه داد: طبق قانون مجلس 3 میلیارد دلار از درآمد مازاد نفت در 6 ماهه اول باید به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 3 میلیارد دلار نیز به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعلق می یافت که تاکنون هیچ مبلغی از این محل به وزارت بهداشت پرداخت نشده است.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سال دولت 4/8 میلیارد دلار درآمد مازاد نفتی داشته است، گفت: طبق محاسبات تا پایان ماه نهم که دولت 5/11 میلیارد دلار درآمد مازاد نفتی داشته است سهم وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت باید 4 میلیارد دلار محاسبه و پرداخت شود.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق ماده 33 از بند 6 و ماده 233 آیین نامه مجلس مسئولان باید برای ارائه توضیحات لازم دراین خصوص به مجلس فراخوانده شوند و به نمایندگان در خصوص عدم اجرای این قوانین توضیح دهند.
وی کسری بودجه 2500 میلیارد تومانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از هدفمندی یارانه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه هزینه های مردم از جیب شان باید به زیر 30 درصد برسد ولی این امر نیز تاکنون به دلیل اهمال کاری ها در پرداخت اعتبارات محقق نشده است.
وی مشکلات بخش بهداشت و درمان را مربوط به دولت های نهم و دهم ندانست و تاکید کرد: هرچند بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دولت ها 3 برابر شده است ولی هیچوقت سلامت با توجه به اهمیت اش در 3 اولویت اصلی کشور جای نداشته است و همیشه در همه دولت های پس از انقلاب بین اولویت های 13 تا 15 قرار داشته است./ع

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار