هشدار جدی درباره متقاضیان کم رشته‌های علوم پایه؛

زیر سوال رفتن عملکرد مهندسان مملکت با آمار کم متقاضیان علوم پایه/ وقتی قلب تپنده علوم بدون متقاضی باقی ماند

۲۵۰ هزار صندلی خالی در رشته ریاضی وجود دارد و مسئولان نسبت به کم بودن متقاضیان این رشته هشدار داده‌اند.

ریاضیات ملکه علوم است و فیزیک به جست و جوی شگفتی‌های آفرینش می‌پردازد. تمام این تعاریف باعث شده اند تا داوطلبان به سمت و سوی رشته‌های علوم پایه سوق داده شوند، اما پس از فارغ التحصیلی با اوضاع نا به سامان بیکاری در کشور مواجه شوند.

بیکاری فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پایه و ریاضی سرمشقی برای داوطلبان کنکور سراسری شده است تا آن‌ها هر ساله از ورود به این رشته‌ها خودداری کنند و استعداد‌های خود را در رشته‌های دیگر محک بزنند.

ظرفیت‌های خالی این رشته‌ها هر ساله باعث می‌شوند که مسئولان هشدار جدی به متقاضیان کنکور دهند. ابراهیم خدایی، رئیس سابق سازمان سنجش آموزش کشور گفته بود که با فاجعه خالی ماندن ظرفیت رشته‌های علوم پایه مواجه هستیم و ظرفیت بسیاری از آن‌ها خالی مانده است.

عبدالرسول پورعباس، رئیس فعلی سازمان سنجش پیرامون این بحث گفته است که ۱۴۰ هزار داوطلب رشته ریاضی در کنکور سراسری امسال شرکت کرده اند. ۲۵۰ هزار صندلی خالی در این رشته وجود دارند؛ بنابراین طبیعی است که آن‌ها هر رشته‌ای را که بخواهند قبول خواهند شد.

داوطلبان ریاضی نگران قبولی در دانشگاه‌ها نباشند

پور عباس گفت: قبولی داوطلبان رشته ریاضی در دانشگاه‌های برتر کشور به نمره قبولی آن‌ها بستگی دارد، اما قبولی آن‌ها در سایر دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد تضمینی است.

او گفت: رقابت میان داوطلبان در صندلی‌های خاص دیده می‌شود. ظرفیت برخی از رشته‌ها را هر چه اعلام قبولی کنیم، باز هم تکمیل نخواهند شد؛ یعنی هم اکنون ظرفیت بالایی برای پذیرش داوطبان در دانشگاه‌ها داریم.

کارشناسان حوزه آموزشی معتقد هستند که علت اصلی خالی ماندن صندلی‌های علوم پایه نبود بازار کار مناسب است که باعث بی رغبتی دانشجویان برای گرایش به این رشته‌ها شده است.

زیر سوال رفتن عملکرد مهندسان مملکت با آمار کم متقاضیان علوم پایه/ وقتی قلب تپنده علوم بدون متقاضی باقی ماند

لزوم توجه بخش صنعت به بازار کار رشته‌های علوم پایه

کوچکی نژاد، استقبال نکردن داوطلبان از رشته‌های علوم پایه را فاجعه نمی‌داند و می‌گوید: باید در بخش صنعت به بازار کار رشته‌های علوم پایه توجه کرد تا شاهد رونق گرفتن این رشته‌ها در کشور باشیم.

افول علوم پایه کاهش کیفیت مهندسان مملکت را به همراه دارد

حقیقی، عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفته است که یکی از دلایل اصلی افول علوم پایه در جامعه ما بحث اشتغال دانشجویان این رشته است.

او گفت: در داخل کشور ما توجه به رشته علوم پایه جز در مراحل تدریس وجود ندارد. گفتنی است که رشته‌های علوم پایه در جامعه همانند فونداسیون ساختمان هستند که هرچه محکم‌تر باشند ساختمان‌ها هم استحکام بیشتری دارند.

او اضافه کرد: دولت باید از رشته‌های علوم پایه حمایت کند تا صنایع از آن ها منفعت ببرد. شاید یکی از دلایلی که علوم پایه در ایران افول پیدا کرده این است که نتوانسته ایم زیبایی‌های علوم پایه را به مردم نشان دهیم.

رئیس دانشکده شمسی پور گفت: افول علوم پایه باعث کاهش هرچه بیشتر گرایش به مهندسی در آینده خواهد شد؛ چرا که مهندسان باید در زمینه علوم پایه قوی باشند، در غیر این صورت مهندسان خوبی نخواهیم داشت.

زیر سوال رفتن عملکرد مهندسان مملکت با آمار کم متقاضیان علوم پایه/ وقتی قلب تپنده علوم بدون متقاضی باقی ماند

علوم پایه ذخیره بانکی کشور است

نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: اهمیت علوم پایه به میزانی است که رهبری نیز به اهمیت آن اشاره کرده اند که مصداق مناسب از اهمیت علوم پایه است؛ ایشان می‌گویند که علوم پایه ذخیره بانکی شما است که به آن مراجعه و از آن استفاده می‌کنید.

علوم پایه موتور محرکه علم و فناوری است که اگر به آن توجه نشود، آن موتور خاموش می‌شود. ممکن است بلافاصله تاثیر نداشته باشد؛ اما در دراز مدت به عنوان عامل تحول و عامل توسعه علم و فناوری اجتناب ناپذیر است. به دلیل این که زود بازده نیست، انتظار از بخش خصوصی نیست و به عنوان وظیفه حکومتی از آن یاد می‌شود که دولت‌ها باید از توسعه آن حمایت کنند. 

نصیری قیداری گفت: توجهی به علوم‌پایه نشده است. پس از انقلاب اهمیت مناسبی به آن داده شد و رصدخانه ملی و تجهیز آزمایشگاه‌های مرجع و قطب‌های علمی رشد چشمگیر در کمیت و کیفیت پایگاه‌های استنادی و علم داده‌ها در واقع در این سال‌ها اتفاق افتاده که قابل توجه است؛ همین تحول و توسعه باعث شتاب دادن به سایر حوزه‌های دانشی شده است.

توسعه علوم پایه منجر به توسعه سایر حوزه‌ها هم می‌شود. در قوانین کشور به علوم پایه توجه شده است و در برنامه‌های پنج ساله و یک ساله، این توسعه‌ها اتفاق می‌افتند. در قانون وزارت علوم به حمایت از علوم پایه اشاره شده که در کنار کاربردی کردن علم و خلق، دانش و ایده‌های نو به عنوان وظیفه دولت عنوان شده اند.

گزارش از نادیا عابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ تير ۱۴۰۱
متاسفانه تحریمها باعث فقدان سرمایه گزاری در صنعت شده و هم چنین خیلی از پولدارها دارن مهاجرت میکنند و سرمایه رو از کشور خارج میکنند و صنعت در حال ضعیف شدنه علاوه بر اینکه تو ایران سیستم نظام پزشکی کاری کرده که جذابیت رشته های پزشکی خیلی بالاست و اکثر پزشکان فرزندان افراد با نفوذ و قدرتمندن و در نهادها و وزارت خانه ها حضور فعال دارن و جذابیت پزشکی خیلی بیشتر از مهندسی و فنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
ملتی که زحمت فکر کردن رو به خود نمیده و تربیت یافته یک سیستم دولتی و خام فروش هست و همیشه به دنبال سهم خواهی از پول نفت هست، نیازی به ریاضیات و فیزیک ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
تو کشور،بجز رشته پزشکی،همه رشته ها محکوم ب نابودین.
بجز مافیای پزشکی ک عامل عقب افتادگیهای علمی کشور و بی رونقی رشته های دیگه هست،مردم برا سلامتشون ناچارن از نون شبشونم بزنن،اما برا مهندسی،اگ صنعت هم بخوابه،دولت محترم کالای تکنولوژیک آماده وارد میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
گل گفتی پزشک ها پول پارومی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
از زمانی که در دولت اقای خاتمی اروپاییها گفتن علوم پایه در کشور شما باید متوقف بشن کار این رشته ها هم خراب شد مملکتی که خودشو از این علوم محروم کنه محکوم به عقب ماندگی هست به روسیه دقت کنید از علوم پایه علم بیورزوناس رو بدست آورده که به زودی پزشکی الان رو به کل نابود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۴۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
وقتی توی دوره ابتدایی درس ریاضی را به غیر ریاضی میسپارن از بیخ خرابه کار!
چرا فارغ تحصیل رشته ریاضی یا فیزیک نباید برا ابتدایی حق استخدام داشته باشه؟!فقط یسری رشته های من دراوردی دانشگاه فرهنگیان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
وقتی یِ پزشک برا یِ عمل زیبایی و پروتز بعضاً تا ۷۰ میلیون تومن تو یِ عمل میگیرن و در ماه درامد چند ده میلیاردی دارن،کدوم عقل سالمی قبول میکنه ک بره رشته دیگه ای درس بخونه و همه ب امید اینکه یِ روزی،بخشی از همون مافیای پزشکی بشن و پول پارو کنن،میرن تو صف رشته های علوم تجربی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چرا باید علوم پایه بخونه در حالی که حتی معلم هم قرار نیست بشه من نمیدونم با وجود تربیت معلم که به لحاظ علمی سطح بسیار پایینی داره چه نیازی به علوم پایه هست من ده سال پیش علوم کامپیوتر خوندم و در آزمون استخدامی معلمی باید جزو رشته های پذیرنده برای آزمون استخدام معلم کامپیوتر میشدم ولی در کمال تعجب فقط از مهندسی نرم افزار و سخت افزار میپذیرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
برخورد استتید دانشگاه با دانشجویان بخصوص دکترا که باید آزمون جامع بدهند ومقاطع دیگر که اساتید به دانشجو می گویند تو جوابت درست است ولی ما راه حل تورامتوجه نمی شویم و اجحاف درحق دانشجو اورا از این رشته فراری مدهد .درضمن بازار کارآن در کشور کم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
وقتی کل ظرفیت رو می کنید رشته مهندسی و تو هر در و تپه ای دانشگاه واحد فلان یا پیام فلان می زنید نتیجه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
اتفاقا درستش اینست که انحصار وتبعیض وسهمیه نباشد وهر کس در هر رشته ای خواست جای خالی باشد ودرعوض ارزیابیهای دوران دانشگاه معتبر ودرست باشد ومدارک واقعا نشان دهنده تخصص باشند،بهتر است عواملی که باعث میشود اکثر افراد نخبه،که میتوانند تحولات مثبتی ایجاد کنند،مهاجرت کنند بر طرف شود.وگرنه اگر عدالت باشد وحق کسی چه باسواد چه بی سواد خورده نشود،اصلا نیازی به اینقدر به ظاهر تحصیل کرده نداریم.ولی با شرایط فعلی همه حتی در صورت نداشتن استعداد وعلاقه به تحصیل سعی میکنند مدرک بگیرند که شاید درآینده حقشان کمتر خورده شود.هر وقت اختلاف طبقاتی متناسب با توان وتلاش افراد شد ومنطقی،اکثر مشکلات حل میشوند،گویی که بعضیها یادشان رفته این کشور و منابعش سهم همه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ببخشید اخبار رو درست بنویسید....زیر سوال رفتن عملکرد دولت وضعیت رشته های مهندسی و علوم رو به اینجا کشونده...مهندس و تحصیکرده که کار نداره انجام بده عملکردش کجا بود...!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خوب‌ شما به ظرفیت رشته ای که خواهان بیشتری داره اضافه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
تا وقتی سهمیه ها ، دانشگاه فرهنگیان که بازار کار رو از علوم پایه گرفتن ، عدم توجه به علوم پایه در استخدامات که مثلا رشته آمار که بهترین گزینه برای بخش های اداری هست به کار برده نمیشن و رشته های دیگه پذیرش میشه و ... هست معلومه کسی به سمت علوم پایه نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
منم قبول دارم گزینش معلمان نباید دست دانشگاه فرهنگیان باشه
من خودم ریاضی فیزیک دهه شصتی بودم با چ ذوقی قبول شدم از دبیری ولی !
تو مرحله گزینش منو و رد کردن توسط،هسته گزینش تو نرکز دانشسرا اون زمان

یک سوال تخصصی رفتاری با دانش اموزان یا علاقمندی م به رشته ریاضی و زبانی که قبول شدم نپرسیدم

ندونستن چقد زدن ب ذوق م ک فعلا برام سوال هس بر چه اساسی منو رد کردن؟؟؟؟ بر اساس چند سوال دینی ؟؟ چ ربطی به کل استعداد و ذوق معلمی داره؟؟ البته دین فقط یک دهم سوالات باید میبود نه کل !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
۳۷ سال پیش علوم پایه خوندم و رفتم تو یه شرکتی استخدام شدم در طول مدت بیست وچند سالی که اونجا کار کردم سعیم براین بود که بهترین خودم باشم الحق و الانصاف هم باتمام وجود از جون مایه گذاشتم ولی اخرش چی پسر صاحب شرکت که سنش از سابقه کاری من هم کمتر بود اومد و بدون توجه به این همه تجربه که تازه موقع آموزشش به جوانترها بود گفت دیگه نمیخوام باهات کار کنم .الان به بچه هام میگم برین رشته تجربی که اگه پزشک باشید برای خودتون کار کنید .کو اشتغال امن تو رشتهای علوم پایه .یه پرسنل داشتم با لیسانس ریاضی کار اپراتوری میکرد
رشته های علوم پایه ای که دانشگاه فرهنگیان میده بیرون اغراق نباشه یا سهمیه پدر ومادر فرهنگین یا به خاطر استخدام سریع بعد از فارغ التحصیلی رفتند یا ...الله اعلم
اینا میخوان به بچه های ما رباضی و فیزیک و....درس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چرا باید حقوق یک دکتری که صبح تا شب رو صندلی نشسته با یک کارگری که صبح تا شب بیل میزنه انقدر باید فرق داشته باشه،هر وقت تونستید حقوق یک دکتر را حداکثر دوبرابر حقوق یک کارگر ساده بکنید اونوقت همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
تو هم هر وقت تونستی این و فامیلت رو بنویسی بیا نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام در کشور انگلیس فاصله حقوقی در بخش دولتی بین سرایدار و بالاترین مقام وزارتخانه ده درصده .عدالت تدبیر عمومیه که منافعش به همه میرسه .امیدوارم هر چه سریعتر این موضوع پیاده بشه تا هرکس در جایگاه خودش قرار بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
لابد انیشتینم چون بیل نمیزده کار نمیکرده ؟؟
کار مال بیسواداست نه باسوادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۱
تو هم میخواستی دوگوله رو به کار مینداختی و درس میخوندی تا مجبور نشی بیل بزنی
Iran (Islamic Republic of)
H.E
۱۴:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۱
هر شغلی ارزش و احترام خودشو داره همون کارگر هم نباشه کار شماها هم لنگه و این جمله که میگین بیل مال بی سواداست نه باسوادا حرف خوب و درستی نیست.
یاد بگیریم به هیچ شغلی و هیچ کسی بی احترامی نکنیم.
در ضمن جامعه ای که پزشکاش بیشتر باشه بی شک اون جامعه یک جامعه ی بیمارِ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۱
تا قانون جذب ایثارگران بدون حتی یک بند بعنوان صلاحیت تخصصی است جایگاهی برای نخبگان نمی‌ماند
Iran (Islamic Republic of)
باغستانی
۱۱:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش و تغییر کاربری دبیرستانهای نظری به هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش و کم کردن پذیرش در دبیرستانهای نظری ،برنامه ریزی هدفمند برای کم کردن متقاضیان کنکور را اعلام می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام
ما بدبخت بیچاره ها کار که نداریم پس ازدواج هم نمیتونیم کنیم.
دلمون به یه آزمون استخدامی خوش بود. پنج ساله دارم بکوب میخونم حالا یه امتیازی به افراد متاهل و دارای فرزند دادن جوری که کلا فاتحه من خوندست.
حالا بگین دل خوشی و امید من به چی باشه؟؟؟
به ازای هر فرزند یک درس عمومی چهل درصد اضافه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۰:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
عملکرد مهندسان مملکت زیر سوال نرفته است . سیاست های غلط دولت با تاسیس دانشگاه های من در آوردی است که زیر سوال رفته است .‌ برای سرکار گذاشتن جوانان و برداشتن انگ بیکاری از آنها هر آپارتمانی را یک تابلو زدید با نام دانشگاه علمی کاربردی فلان .... این ها فارغ التحصیل بی سواد بیرون دادند . سیستم پوسیده اداری شما هم در طرح طبقه بندی مشاغل ، مدرک آن ها را با مدرک دانشگاه تهران یکسان دررنظر گرفت . این باعث رویگردانی نخبگان از رشته ریاضی شد .‌نخبگانی هم که الان رشته ریاضی می خوانند همه قصد مهاجرت دارند . جون می دانند که ماندن آن ها در کشور عاقبت خوبی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۱۰:۵۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
از وقتی که رشته های مختلف مهندسی در دانشگاه آزاد و ... و بعد در دانتشگاه دولتی بدون کنکور شد؛ و از وقتی دانشگاه ازاد یاقوزاباد در سطح فضانوردی و به تعداد نامحدود 200 تایی از رشته های مهندسی دانشجو پذیرفت فقط و فقط برای شهریه های کلان و پرکردن جیب خودشون؛ که نتیجه ان وجود افراد مختلف (پسر و دختر) با مدارک مختلف مهندسی در خانواده ها با داشتن پزهای فراوان در جامعه شد!!! (در هر خانواده 10 تا پسر و دختر دارای مدارک مختلف مهندسی هستیم !!!)
وقتی برای این حجم از مدرک‌دارانی که بدبختانه در همان دانشگاه آزاد بیسواد پرورده شده بودند هیچ اندیشه و پیش بینی برای بازار کار صنعتی آنها نشده بود - رشد صنعتی نبود و برای هیچکدام از آنها بازار کاری فراهم نبود - از طرفی وابستگی وارداتی صنعتی، باعث شد الان کسی دیگر امیدی به رشته های مهندسی در این کشور نداشته باشد
تعدادی هم که در این رشته ها ادامه تحصیل می دهند بیشتر به فکر کوچ از این سرزمین هستند...(حیف و 100 حیف)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
امتحان دروس تخصصی دانشگاهها باید یکسان سازی شود بطور مثال وقتی قرار بر امتحان دینامیک از رشته مهندسی مکانیک است باید امتحانات سراسر کشور یکی شود و تمام دانشگاههای آزاد و علمی کاربردی و ...یا دانشگاههای دولتی یکسان برگزار گردد تا سره از ناسره تمیز داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۴ تير ۱۴۰۱
فارغ‌التحصیلان رشته های پزشکی از کشورهای بی اعتبار رو هم اضافه کنید که معضل بزرگی برای مملکت شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
از زمانی که فقط جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت، کمر رشته های علوم پایه و دانشگاه آزاد شکست. به نظر بنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
کاملاً درسته،فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان واقعاً سواد ریاضی افتضاح دارند. چه قدر باید تاوان تصمیمات نادرست دیگران را پس دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خب یعنی چی؟؟اگه قرار باشه طرف مهندس بشه بره فقط تدریس کنه که بازم کارایی اصلیشو نداره چون محدود میشه به تدریس یک کتاب درسی تکراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دقیقا همینه به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۲۴ تير ۱۴۰۱
آخه شما که فرق علوم پایه و مهندسی رو نمیفهمی برای چی میگی مهندس بیاد تدریس کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۴ تير ۱۴۰۱
شما اگرتوان داشتی دانشگاه فرهنگیان قبول می شدید واین همه بدگویی نمی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
من از عملکرد باشگاه خبرنگاران جوان راضی نیستم. یا آن قسمت را که در باره اش با زحمت مطلب نوشته ام را حذف می کنند و یا اصلا مطالبم را منتشر نمی کنند؛ ولی مطالب توهین آمیز را منتشر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
واقعا منم چند بار اینجوری دیدم هر پیامی رو که دلشون بخواد منتشر می کنند یا حذف می‌کنند بارها پیام های تکراری بعضی کاربران را به صورت مداوم گذاشتند یا بعضی پیام‌ها رو حذف می‌کنند خیلی از این پیام‌های حذف شده ممکنه فحش و توهین نباشه
Germany
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
حالا نکه فارغ التحصیل های قبلی رو به کار گرفتید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۰:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
علت اینکه رشته ریاضی کم طرفدار شده ،چون از کاه کوه ساختن و آن معلم که تدریس می کنه با علاقه نیست که علاقه مند ایجاد کند و گرنه ریاضی از همه درس ها راحت‌تر است و چون قابلیت اینکه ریاضی را در ذهن دانش آموز جا بندازه نداریم و خیلی کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
شما بايد تمهيداتي بنديشيد كه مشكل رو رفع كنيد نه مشكل رو من فقط بيان كنيد بدون راهكار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ریاضیات و دستور زبان فارسی در تمام رشته ها باید ضریب 4 همطراز دروس تخصصی داشته باشه چون پایه فهم علم و خلاقیت همین دوتان
من خودم به بچه هام گفتم ریاضی و دستور زبان رو 20 بگیرین بقیه رو صفر من راضی ام همه اشون زیر 400 سراسری شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز
مافیای پزشکی یعنی چی ؟ کی نمیذاره؟
رشته های فنی و مهندسی یه شغل ساده و بی مسیولیت که هر کسی میتونه انجام بده عین
آیا کسی جز پزشک میتونه طبابت کنه؟ این دو قابل قیاس نیستن
ولی در هرصورت این حجم از فارغ التحصیل بیکار غیر منطقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خود دولت ترجیح میده بجای فارغ التحصیلان رشته ریاضی از افرادکم سواد و یا رشته های دیگه ای استفاده کنه تا دستمزد کمتری پرداخت کنه و شرکت های شخصی هم بجای مهندس از رویه دولت استفاده میکنن تازه در صورت استخدام مهندسین رشته ریاضی از آنها بعنوان کارگر ساده و خدماتی در سرکتها استفاده میشه مافیای پزشکی اجازه نمیده غیر ازپزشک در رشته پزشکی مشغول بشن ولی متاسفانه افراد سرمایه دار بیسواد در امور مهندسی دخالت کرده و گاها آنها رو مهندس صدا میزنن ورصورتی که نهایت تحصیلاتشان دیپلم معارف یا انسانی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
افرین دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
غیر از بازار کار در علوم پایه ، اساتید بی سواد سهمیه ای و بازمانده از افزایش ظرفیت های 10 برابری در زمان 91-93 هست که متاسفانه مثل آفت در صحنه دانشگاهها خواهد ماند . وگرنه کسی که در دانشگاه آموزش خوب ببیند خصوصا در مقاطع عالی ، بی شک باید کار آفرین بیرون بیاید . ولی با اساتید سهمیه ای همیشه طلب کار و بی وجدان ، برونداد خواصی دیده نمی شود. بماند مضرات دانشگاه آزاد و پیام نور که طاعون بیکاری دانشگاهیان ما شدند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
این دومین تهدید راهبردی ایران بعد از قضیه جمعیت می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
نصف زمان تدریس تو مدارس باید ریاضیات و دستور زبان باشه تا بچه ها قوی باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دستور زبان چه ارتباطی به علم دارد؟ اگر صرفا تست زدن مد نظر باشد حرف شما صحیحه و گرنه هیچ محتوای علمی در دستور زبان وجود ندارد و صرفا برای پر کردن جیب مدرسیمثن ادبیات فایده دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خوب که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان هدفت از این گزارش یا خبر یا مصاحبه یا هر چیز دیگه چی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
منظورش بود مهندس شدن الکی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
هیچی خودتو خسته نکن شما به فکر دلالی باش مهندسی کیلو چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ تير ۱۴۰۱
شما برای چی به خودت زحمت میدی و کامنت می گذاری !؟ منافعت به خطر افتاده !؟ آقازاده بی خاصیت
آخرین اخبار