اقدامات اضطراری تازه آلمان برای عبور از زمستان سرد

دولت آلمان مجموعه ای از اقدامات اضطراری را برای زمستان تصویب کرده است که استفاده از روشنایی و گرمایش در ساختمان‌های عمومی را محدود می‌کند.

دولت آلمان آیین‌نامه‌ای را تصویب کرده است که گرمایش ساختمان‌های عمومی را محدود و استفاده از روشنایی برای تبلیغات را ممنوع می‌کند. این آیین‌نامه در تلاش برای کاهش مصرف انرژی و مقابله با افزایش هزینه‌های انرژی تدوین شده است.

به گزارش گاردین، این قانون حدودا از هفته دیگر اجرا خواهد شد و به مدت شش ماه به قوت خود باقی خواهد ماند. طبق این قانون، دما در ساختمان‌های عمومی شهر نباید از ۱۹ درجه سانتیگراد بالاتر رود و رادیاتور‌ها در راهروها، ورودی‌ها و اتاق‌های فنی باید خاموش بمانند. افزون بر این، روشن کردن بنا‌های تاریخی صرفا به دلایل زیبایی شناختی ممنوع است.

همچنین قوانینی برای اولویت‌بندی در حمل‌ونقل با قطار به تصویب رسیده است. این قوانین بر اولویت جا‌به‌جایی زغال‌سنگ و نفت نسبت به مسافر یا کالا تاکید دارند. رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید این اقدامات در امنیت انرژی کشور نقش اساسی دارد.

در حال حاضر، عرضه گاز از روسیه در ۲۰ درصد سطح عادی انجام می‌شود. آلمان روسیه را به کارشکنی متهم کرده است. این در حالی است که به گفته مسکو، تحریم‌ها سبب شده تعمیر و تعویض قطعات خط لوله نورد استریم با مشکل مواجه شود و همین امر صادرات را کاهش داده است.

قیمت گاز به خاطر محدودیت‌های کرونایی از پاییز گذشته در سراسر اروپا افزایش یافته است. اما این افزایش با بروز جنگ بحران و اختلال در عرضه شدت گرفته است. قیمت گاز در اروپا به تازگی رکورد ۵ ماه گذشته را نیز شکسته و از ۳ هزار دلار در هر هزار متر مکعب بالاتر رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار