در مراسم روز نهبندان مطرح شد

جذب کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات طرح توسعه نهبندان/ زیرساخت‌ها تکمیل نیست

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از جذب کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات طرح توسعه نهبندان خبر داد.

صبح امروز در سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان که به نام روز نهبندان نام گذاری شده است مراسمی محوری با حضور استاندار خراسان جنوبی به عنوان سخنران محوری و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

استاندار خراسان خراسان جنوبی پیش از حضور در مراسم بزرگداشت روز نهبندان در مزار شهید آتشدست این شهر حضور یافته و به مقام والای این شهید ادای احترام کرد.

مقام معظم رهبری در ۷ شهریور ۱۳۷۸ به نهبندان سفر کرده بودند.

نبود زیرساخت لازم، دلیل اجرایی نشدن طرح توسعه نهبندان

قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم روز نهبندان به موضوع سند توسعه نهبندان اشاره کرد و گفت: برخی مسئولان از اجرا نشدن این طرح گلایه دارند و دلیل اصلی اجرا نشدن آن نبود زیرساخت کافی در این شهرستان است.

او افزود: یکی از زیرساخت‌ها برق است و برای ایجاد یک پست ۴۰۰ کیلوولت پیگیری‌ها و رایزنی‌های بسیاری با مرکز کشور انجام شده است و با احداث این پست، علاوه بر تأمین برق معادن می‌توان بخشی از برق شهر نهبندان را نیز تأمین کرد که کلنگ زنی این طرح در این روز خیر و برکت‌های زیادی در بر خواهد داشت.

قناعت بیان کرد: برای اجرای سند توسعه نهبندان تاکنون پیگیری‌های زیادی از سوی استان شده و باز هم پیگیری خواهد شد و برای اجرای طرح‌ها منتظر تایید سند توسعهذنهبندان نخواهیم ماند.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص تکمیل طرح دوبانده سازی محور نهبندان به شوسف عنوان کرد: پیگیری می کنیم تا ۳ ماه آینده پیمانکار آن در شهرستان مستقر شده و عملیات آن شروع شود.

او با تأکید بر این که معطل تصویب بازنگری سند توسعه نهبندان نخواهیم ماند ادامه داد: برنامه‌هایی در حوزه‌های آبخیزداری مرزی، اتصال گاز به شهرک صنعتی و شهرک گلخانه‌ای نهبندان، سدسازی و اقدامات زیرساختی در دست پیگیری و اجرا داریم.

به گفته قناعت سد آبی روستای بندان هم تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

انتقاد نخعی از اجرایی نشدن طرح توسعه نهبندان

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز نهبندان گفت: در سالروز سفر مقام معظم رهبری طرح توسعه نهبندان تصویب شد و ۶۰ میلیارد تومان هم برای آن اختصاص یافت که تاکنون کمتر از ۵۰ درصد آن جذب شده است.

او افزود: آنچه از آن زمان تا کنون در اجرای طرح توسعه برای نهبندان اتفاق افتاده با آنچه که باید اتفاق می‌افتاد بسیار فرق دارد و این طرح در استان بازنگری و برای تصویب به تهران ارسال شد که طی چند ماه اخیر هیچ بازخوردی را از تهران برای تصویب بازنگری این طرح دریافت نکردیم.


بیشتر بخوانید


نخعی همچنین از استاندار درخواست کرد فردی را جهت پیگیری اجرای طرح توسعه نهبندان تعیین کرده تا زودتر به نتیجه برسد.

شورای اداری ویژه مسائل نهبندان برگزار شود

امام جمعه نهبندان در این مراسم گفت: اصل سفر مقام معظم رهبری بسیار معنی دار بود و از فرودگاه بیرجند مستقیم به نهبندان آمدند.

او با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که من با آمدن به نهبندان می خواهم توجه مسئولین را به نهبندان و مناطقی از این قبیل جلب کنم افزود: این جمله توجه مسئولین را جلب کرده است.

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: از آن زمان تاکنون برنامه‌های محوری در حال برگزاری است و در آن زمان مردم روستا‌ها حتی با پای پیاده آمدند تا با رهبر خود دیدار کنند.

امام جمعه نهبندان عنوان کرد: جالب بود که شورای اداری برگزار می شد و توقع داریم این شورا ویژه نهبندان برگزار و مسائل و درخواست‌های مردم نهبندان مطرح و بررسی شود.

او همچنین به بیان مشکلات و درخواست‌های مردم نهبندان پرداخت که عمده آن‌ها در زمینه اجرای طرح توسعه نهبندان، اجرای دوبانده سازی محور نهبندان - شوسف، احداث مخزن آب در نهبندان و شوسف، بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه، تأمین زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان و روستا‌های آن و اختصاص نرخ مشوق‌های فرزندآوری به خانوار‌های نهبندانی به طور یکسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.