دریافت مجوز فعالیت برای اتباع بیگانه ضرورت دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت:‌ اتباع بیگانه ای که در شرکت ها، کارخانجات و موسسات مشغول به فعالیت هستند باید از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه مجوز فعالیت دریافت کنند.

لبافی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: برابر با ماده 120 قانون کار جمهوری اسلامی ایران اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود با حق کار باشند و مطابق با قوانین و آئین نامه های مربوطه پروانه کار دریافت دارند.
وی در ادامه تصریح کرد: ‌اتباع بیگانه ای که در شرکت ها کارخانجات و موسسات مشغول به فعالیت هستند نیاز دارد از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه مجوز فعالیت دریافت دارند در غیر این صورت کار آن ها تخلف محسوب شد و در صورت مشاهده برابر با قوانین با آنها برخورد می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همچنین در جلسات کمیته فنی اشتغال اتباع بیگانه که با حضور مدیران و کارشناسان دیگر دستگاه های دولتی برگزار می شود، پرونده های مربوط به متخصصان، سرمایه گذاران و بازرگانان اتباع بیگانه و متقاضی اشتغال در جهت صدور پروانه کار، صدور روادید ورود با حق کار، تمدید پروانه کار و ابطال پروانه کا با دقت مورد بررسی قرار گرفته و از نظر میزان سرمایه گذاری، نوع تخصص فرد و تعداد اشتغال ایجاد شد و غیره بررسی لازم به عمل می آید.
در ادامه ناصر سیفی دبیر هیئت امنای مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در استان همدان به کسب رتبه پنجم مجموعه ای ورزشی کارگران همدان در بین استان های کشور اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به فعالیت های گسترده مجموعه ای ورزشی کارگران و نیز رتبه بندی که از طرف اداره کل امور ورزشی و تفریحات گسترده مجموعه ورزشی کارگران و نیز رتبه بندی که از طرف اداره کل امور ورزشی و تفریحات سالم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته این استان موفق شده دربین استان های کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد.
سیفی تأکید کرد: از جمله سرفصل های فعالیت های انجام شده این مجموعه برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در میان گروه های مختلف سنی کارگران از جمله آمادگی جسمانی والیبال، شنا و تکواندو است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار