پل‌های استان فارس شناسنامه‌دار می‌شوند/نصب ۱۷۶ دوربین ثبت تخلفات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از شناسنامه دار شدن پل‌های استان خبر داد و گفت: فارس با دارا بودن ۳۵ هزار دستگاه انواع پل دارای مقام نخست کشور است.

علیرضا راستیار در نشست خبری مدیران پاسخگو که با حضور معاون عمرانی استانداری فارس برگزار شد، از شناسنامه دار شدن پل‌های استان خبر داد و گفت: فارس با دارا بودن ۳۵ هزار دستگاه انواع پل دارای مقام نخست کشور است در همین راستا برای نخستین‌بار سامانه‌ای در کشور تعریف شده تا پل‌های واقع در محور‌های مواصلاتی و جاده‌ایی بر روی آن‌ها ثبت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار ابنیه پل در استان فارس بر روی این سامانه بارگزاری شده است.

راستیار با بیان اینکه در حوزه ایمنی و نگهداری محور‌های مواصلاتی استان شاهد یک تغییر رویکرد بوده‌ایم، افزود: در حال حاضر بجای استفاده از پیمانکاران به شیوه امانی و پیمانی کار لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام می‌شود که این تغییر رویکرد منجر به افزایش ۵ برابری راندمان و بازده کاری با توجه به هزینه‌های ثابت شده است در واقع این افزایش کارکرد و استفاده بهینه از منابع مالی نتیجه این رویکرد بوده است.

او با تصریح بر اینکه تا پایان شهریورماه امسال فارس در حوزه روکش و لکه‌گیری راه‌های اصلی و روشتایی مقام سوم کشور را داشته است، گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان امسال به رتبه ۱ کشوری دست یابیم.

راستیار با اشاره به اینکه کلان‌شهر شیراز بعنوان رتبه سه و کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب برنامه ریزی‌هایی متناسب با اولویت بندی و توجهات ویژه داشته است گفت: در همین راستا برنامه شعاع بندی ۳۰، ۵۰، ۷۰ کیلومتری لکه‌گیری و روکش اسفالت در ۵ ورودی منتهی به کلانشهر شیراز در حال انجام است که در رینگ اول ۳۰ کیلومتری آن با ۷۰ درصد پیشرفت قرار داریم.

او با بیان اینکه حفظ و حراست حرایم راه‌ها و جاده‌ها و نگهداری ابنیه از وظایف ذاتی سازمان حمل و نقل راهداری است، گفت: در بحث مدیریت بحران اقدامات متعددی تعریف و پیش بینی شده و ۵۲ راهدارخانه مستقر در سطح استان وظیفه بازنگهداشتن محور‌های مواصلاتی را عهده دار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزایش نرخ ترم و قیمت‌ها در حوزه عمرانی را موجب بالارفتن هزینه تمام شده پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاصر ۹۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راه‌های روستایی حمل و نقل و مباحث فنی منعقد شده است.

او از جا به جایی قرارگاه پلیس راه شمال استان خبر داد و گفت: در بحث راه روستایی از ۱۲ کیلومتر راه ۵۰ درصد ان آسفالت است و ۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۶۰۴ کیلومتر مسیر در تعهد آسفالت این اداره کل قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این برنامه طی سه سال و در قالب ۳ فاز اجرایی خواهد شد.

راستیار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای "طرح صد صد"، گفت: در بدو ورود به اداره کل اعلام کردیم که در هر ۱۰۰ روز ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی را اجرا خواهیم کرد و امروز این طرح در مرحله ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که بنا داریم در سایر حوزه‌ها نیز از این روش استفاده کنیم.

او از نصب ۱۷۶ دوربین ثبت تخلفات در محور‌های مواصلاتی استان سخن گفت و افزود: نوسازی دوربین‌ها در سه محور‌های شیراز_اصفهان، شیراز_سپیدان و شیراز_سروستان در دستور کار قرار دارد که این امر موجب کیفیت و افزایش دقت دوربین‌ها و صحت‌سنجی ۹۸ درصدی آن‌ها خواهد شد.

این مقام مسئول در استان، با اعلام اینکه ۵۷ دستگاه دوربین قدیمی در دست جمع‌آوری است بجای انتخاب تهران به محور‌های فرعی و غیرشریانی استان انتقال می‌یابد، گفت: دوربین‌های محور شیراز_خرامه نیز ظرف ۲ هفته آینده وارد چرخه خواهد شد.

او در ادامه از شکل‌گیری مرکز پاسخگوی ۲۴ ساعته پیرامون راه‌های استان سخن گفت و اظهار داشت: تلفن گویای ۱۴۱ بصورت شبانه‌روزی وضعیت راه‌های استان را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

راستیار با تاکید بر اینکه دوربین‌های نطارت تصویری در گلوگاه‌ها و گردنه‌های استان با افزایش ۲ برابری از ۲۰ دستگاه به ۴۰ دستگاه رسیده است، همچنین در خصوص بخش حمل و نقل کالا و مسافر گفت: ۳۵ هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل بار استان مشغول فعالیت هستند و فارس با ۶۰ عزار راننده رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد: تعداد شرکت حمل و نقل کالا در استان ۲۶۵ واحد است که در ۶ ماهه امسال یک میلیون ۱۸۲ هزار و ۶۱۲ بارنامه با تناژ جا به جایی ۱۵ میلیون و ۲۸۹ هزار تن کالا جا به جا کرده است.

راستیار، مهمترین بارانداز‌های کالا و مراکز جاذب در حمل و نقل بار را شهر‌های شیرلز آباده نی‌ریز کوار مرودشت و کازرون اعلام کرد و گفت: همچنین بعد از ۳ سال توقف برای صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل کالا مجددا روند صدور مجوز آغاز شده و با توجه به درجه بندی شهر‌های استان افراد حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه‌گذاری در این بخش در بحث تامین ناوگان حمل و نقل کالا ورود پیدا کنند.

او با اشاره به خدمات ویژه ناوگان حمل و نقل مسافر بویژه در ایام اربعین و زائران رضوی گفت: این مهم بعد از چالش‌های ناشی از بیماری کرونا در حوزه جا به جایی مسافر و تعطیلی برخی از شرکت‌های مسافربری اتفاق افتاد که بسیار حائز اهمیت است.

راستیار تاکید کرد: در حال حاضر ۱۹ شرکت مسافربری در سطح استان اقدام به امر جا به جایی مسافر می‌پردازند که ۱۵ شرکت آن دارای سامانه فروش بلیط اینترمتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، افزایش میزان نرخ کرایه در حوزه برون شهری دارای ۲۵ درصد افزایش نرخ اعلام کرد و در خصوص نقاط حادثه خیز استان، گفت: از ۱۲۱ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در استان ۷۰ نقطه رفع خطر شده و مابقی نیز تا شهریورماه ۱۴۰۲ به انمام خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار