اکبر پورات:

استان بوشهر در حوزه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در حوزه فرهنگ مظلوم واقع شده و در بخش تخصیص اعتبارات و بودجه به حوزه فرهنگ و هنر استان توجه مناسبی صورت نگرفته است.

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  صبح یکشنبه در نشست کارگروه برگزاری ۳۴ دوره تئاتر استانی جشنواره فجر در بوشهر گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران علیرغم هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در اعماق قلوب مردم آزادی‌خواه جهان جای گرفته و هر روز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود.

او می‌گوید: بنابراین پیشرفت ایران اسلامی در طول این چهار دهه بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاوردها نیز در سطح جامعه موج امیدآفرینی و ایستادگی بیش از پیش مردم در برابر این توطئه‌ها خواهد شد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، از این‌رو نقش انقلاب اسلامی در تغییر نگرش به تئاتر که طاغوت تئاتر را وسیله‌ای برای انحراف و به قهقرا بردن جامعه می‌دانست، اما امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، تئاتر را به‌مثابه منبری برای رشد و تعالی و هدایت مردم می‌دانند و انقلاب اسلامی تئاتر را از تباهی و انحطاط نجات داد و به آن رفعت و جایگاه بخشید.

پورات تاکید کرد که بعد از انقلاب اسلامی، جشنواره‌های متعدد آئینی و سنتی با هدف حمایت و رشد این هنر پرمخاطب، به‌طور مرتب در استان بوشهر و سطح کشور برگزار می‌شود و در سایه انقلاب اسلامی، هنرمندان تئاتر با توسعه نمایش آئینی، سنتی و مذهبی، این هنر رو به نابودی را احیا کردند.

او با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده است، بیان کرد که در بخش تخصیص اعتبارات و بودجه به حوزه فرهنگ و هنر استان توجه مناسبی صورت نگرفته است اما با توجه به اینکه استاندار بوشهر نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و هنر دارند، قطعاً شاهد تحولات خوبی در عرصه حمایت از فرهنگ و هنر و حمایت از هنرمندان استان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.