هنرستان نیروگاه اتمی بوشهر ساخته می‌شود

استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی دبیرستان و هنرستان فنی وابسته به نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: ایجاد دانشکده و پژوهشکده انرژی هسته‌ای در بوشهر یک ضرورت است.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر ظهر امروز در نشست با مسئولان دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر توجه به حوزه پژوهش، تحقیقات و آموزش را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: ستاد نخبگان استان بوشهر باید به حوزه فنی واگذار شود و از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان استفاده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مجتمع آموزشی وابسته به سازمان انرژی اتمی در بوشهر تصریح کرد: ایجاد دانشکده و پژوهشکده انرژی هسته‌ای وابسته به دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر یک ضرورت است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی دبیرستان و هنرستان وابسته به نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه دانش اقتدار ایجاد می‌کند افزود: عقبه هر اقتدار در جهان دانش و علم است و جمهوری اسلامی ایران به این مهم توجه ویژه دارد.

وی فرایند پیشرفت در حوزه علوم مختلف در کشور را از جمله صنایع دفاعی برشمرد و گفت: مدیریت واحد و هوشمندانه عامل پیشرفت در دانش محسوب می‌شود و در این راستا دانشگاه‌ها نقش مهم خود را باید در پژوهش و فناوری نشان دهند.

استاندار بوشهر بر هم‌افزایی دانشگاه‌های استان بوشهر تأکید کرد و افزود: روابط بین دانشگاه‌ها و حوزه نیاز اجتماعی در صنعت، کشاورزی، پزشکی و دیگر بخش‌ها باید تقویت شود.

محمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه هفته پژوهش در دبیرستان سعادت بوشهر بر بازدید علمی دانش‌آموزان از دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های علمی صنایع تأکید کرد و گفت: نقش دانشگاه فرهنگیان باید در حوزه پژوهش و تحقیقات مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه اضافه کرد: باید دانشگاه‌های استان بوشهر با ظرفیت‌های مورد نیاز جامعه در قالب همایش تخصصی و نشست‌های علمی پیوند زده شود.

استاندار بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم استان را پرورش آبزیان دانست و خاطرنشان کرد: در حالی که سال گذشته تولید میگو پرورشی در استان ۲۶ هزار تن بود با قدری کار علمی امسال تاکنون تولید این آبزی به ۳۸ هزار تن رسیده و تا ۱۰۰ هزار تن در سال‌های آینده قابل توسعه است.

محمدی‌زاده بر برگزاری همایش تخصصی تولید آب در استان تأکید کرد و گفت: شیرین‌سازی آب دریا یکی از محورهای مهم تولید آب شرب استان بوشهر است که علاوه بر ادامه ساخت تأسیسات آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۱۰۵ هزار مترمکعب در سواحل استان بوشهر، عملیات اجرایی طرح‌های جدید دیگر در مجموع با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

وی ادامه ساخت سد در نقاط مختلف استان بوشهر را یکی دیگر از محورهای تولید آب در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: حوزه دانش، اجرا و عملیات در استان بوشهر باید با هم پیوند زده و هم‌افزایی ایجاد شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه گفتمان به فرهنگ تبدیل می‌شود تصریح کرد: باید گفتمان در دانشگاه‌های استان افزایش یابد تا با نهادینه شدن فرهنگ در جامعه زمینه توسعه و پیشرفت بیش از پیش جامعه فراهم شود.

محمدی‌زاده تنظیم برنامه ویژه هفته پژوهش را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برنامه‌های هفته پژوهش برای جامعه هدف تبیین شود و مسئولان دانشگاه‌های دولتی، خصوصی و خصولتی استان بوشهر باید اقدامات حوزه آموزش، پژوهش، فناوری، دانش‌بنیان و دیگر حوزه‌ها را از طریق رسانه استانی تشریح کنند و در این راستا جامعه به صحبت‌های هیئت‌های علمی ، استادان و مسئولان دانشگاه‌ها نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.