رئيس انجمن متخصصان علوم دارويي ايران :

انجمن متخصصان دارويي ايران با كمترين مشكل در حوزه داروسازي فعاليت دارد

رئيس انجمن متخصصان علوم دارويي ايران با بيان اينكه انجمن متخصصان دارويي ايران با كمترين مشكل در حوزه داروسازي فعاليت دارد گفت : اين انجمن در دو حوزه کشوری و بین المللی از چایگاه بسيار بالايي برخوردار است.

دكتر سيد فرشاد حسيني شيرازي رئيس انجمن متخصصان علوم دارويي ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه علاوه بر متغیر زمینه ای بسیار بااهمیت درآمد کمتر ، نسبت به هزینه بالاتر زندگی که تاثیر بسزایی بر اقلام حاضر در سبدهای هزینه ای خانوارهای کشور دارد، بالا بودن آگاهي زیستی مردم ، بالا بودن سطح كلي بهداشت جامعه ، و مقبولیت نسبی سيستم پزشكي كشور به نسبت کشورهای همسایه ، و نيز کنترل شدید سامانه دارويي از مرحله تولید تا توزیع و مصرف دارو در کشور از ديگر دلايل بالا نبودن سرمایه در گردش بازار دارويي به نسبت بسیاری ازصنایع و خدمات در کشور ما در قیاس با گروه قابل توجهی از دیگر کشورهای جهان مي باشد .

وي ادامه داد : با همه اين مشكلات  به شواهد و معیارهای بسیار، انجمن متخصصين علوم دارويي ايران در هر دو حوزه کشوری و بین المللی از چایگاه بسيار بالايي برخوردار است .
دكتر حسینی شيرازي تصريح كرد : اين انجمن بسيار موفق و پر فعالیت بوده و به نسبت با کمترین مشكل قابل ذکر فعاليت بسیار موثری در حوزه دارویی کشور دارد .

رئيس انجمن متخصصان علوم دارويي ايران در پايان خاطرنشان كرد : هر چند سامانه دارويي كشور سرمايه گذاري محدودی را تجربه میکند، ولی امید و سرمایه گذاری با نگاه به قابلیت ها و توانمندی ها پایه ریزی میگردد كه در این مسیر ، با نگاه به نیروی تخصصی نمونه و کارآمد و توان علمی و تجهيزاتي سامانه دارویی ایران ، ظرفيت و توان و بنيه سامانه دارويي كشور در خور توجه ارزیابی شده و انتظار التفات بيش از پيش و شایسته و درخور این سامانه بسیار منطقی و خواسته ای به حق است. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار