آسفالت بیش از ۱۴۷ کیلومتر از راههای روستایی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آسفالت بیش از ۱۴۷ کیلومتر از راههای روستایی در استان خبر داد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: در ۶ ماهه امسال ۱۴۷ کیلومتر و ۲۰۰ متر روکش آسفالت راه‌های روستایی انجام شد که در سالهای اخیر بی سابقه بود. همچنین به دلیل صعب العبور بودن جاده هاو سرد بودن هوا درشهرستان چالدران  در مدت دوماه ۲۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر راه روستایی آسفالت شد.
آرامون در خصوص مبالغ هزینه شده برای آسفالت راههای روستایی گفت: علاوه بر قیر رایگان برای هر کیلومتر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
او اظهار کرد: در ۸ ماهه سالجاری ۳۲۲ کیلومتر لکه گیری و روکش انجام شده و در خصوص ایمنی راههای اصلی و فرعی در مدت ۶ ماه ۲ هزار و ۱۶۰ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان انجام شد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تامین روشنایی جاده های استان اظهار کرد:  اعتبارات روشنایی  فقط برای نقاط مه گیر و گردنه های برف گیر اختصاص می یابد که در حال حاضر ۱۲۶ کیلومتر روشنایی در استان وجود دارد و امسال ۱۰ کیلومتر عملیات تامین روشنایی در گردنه زن زیران سردشت به اتمام رسیده و ۱۱ کیلومتر هم در تمرچین در حال اجراست که تا اربعین سال آینده به اتمام خواهد رسید.
آرامون یکی از مشکلات اساسی مورد بحث در شهرستانها را عدم وجود کارخانه آسفالت عنوان کرد و اظهار کرد: در شهرستان‌های چالدران، تکاب، سلماس، بوکان کارخانه آسفالت یا نبود و یا راکد بود که آماده کردیم تا مورد استفاده قرار بگیرند و فاصله حمل آسفالت و هزینه ها  کم شود.
او بیان کرد: در حال حاضر ۴ هزار کیلومتر راه آسفالت روستایی و ۲ هزار کیلومتر راه شوسه در استان داریم که در صدد هستیم در کوتاه مدت، این میزان جاده را نیز پوشش دهیم.


آرامون اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی رسمی است که برای هر یک از آنها برنامه مطالعاتی توسعه‌ خاص تعریف شده است. در پایانه مرزی سرو به دلیل کمبود مساحت کامیون داران با مشکل‌ تردد روبه رو بودند که در راستای حل این مشکل ۳۰ هزار متر مربع به زمین پایانه سرو اضافه کردیم‌ و اکنون برآورد اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی برای اجرای دیوارکشی آن داریم که درصورت تامین اعتبار زمستان امسال اجرا خواهد شد.


در پایانه مرزی ماکو مطالعات جامع در حال اتمام است و پایانه مرزی کیله سردشت نیز مطالعات توسط مشاور به اتمام رسیده است و مراحل نهایی را طی می کندتا به عنوان ششمین پایانه مرزی استان مورد بهره برداری قرار گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به طرح راهداری زمستانی گفت: در استان ۱۲ هزار و ۳۹۸ کیلومتر راه ارتباطی تحت تاثیر طرح زمستانی وجود دارد که ۶۵۳ کیلومتر گردنه برف گیر و مه گیر می باشد. و در طرح زمستانی ۱۷ راهدارخانه مرکزی با ۸۴۸ راهدار در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی همچنین اظهار کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان از اعتبار این اداره کل در زمانی که بنده به این اداره کل آمدم جذب نشده بود و در حال برگشت بود که با تعریف پروژه‌ توانستیم این میزان اعتبار را جذب کنیم‌ و صرف پروژه ها نماییم.


آرامون همچنین گفت: درمجموع ۹۸۷ نفر نیرو در این اداره کل به صورت قراردادی، طرحی و شرکتی مشغول به کار هستند که در زمان انتصاب بنده به این پست حقوق کارکنان به تعویق افتاده بود و امسال چالش بزرگی در پرداخت حقوق نیروهای این اداره به وجود آمد و با مساعدت سازمان، مقام عالی استان و پیگیری های انجام شده توسط تیم مدیریتی اداره کل تمامی حقوق و معوقات آنان پرداخت شد.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، معیشت و حقوق تمام نیروهای اداره کل جز اولویت‌های این اداره کل است، افزود: در همین راستا امسال افزایش ۵۷ درصدی حکم کارگزینی اتفاق افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.