وزیر بهداشت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛

آنتی بیوتیک و سرم امسال به اندازه کافی تولید شده است

عین اللهی گفت:علاوه بر تولید، امسال ۱۲۰ هزار کیلوگرم آنتی‌ بیوتیک واردکردیم و مراکز تولید داروی ۳ شیفت برای رفع کمبود‌ها در حال فعالیت هستند.

ششمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت ظهر امروز  یکشنبه ۲۷ آذر در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

بهرام عین اللهی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با کمبود آنتی بیوتیک و سرم در سطح داروخانه‌های کشور و سهمیه‌بندی های این اقلام اظهار کرد: تا امروز به اندازه ۴ سال گذشته در سال کنونی تولید آنتی بیوتیک داشتیم. اما به دلیل آن که آنفولانزای زودرس در کشورمان ایجاد شد مصرف آنتی بیوتیک در کشور بالا رفت.

او افزود: در بسیاری از کشور‌ها مانند کانادا و چین نیز این کمبود وجود دارد، اما ما به هر حال وظیفه خود می‌دانیم که این مشکل را حل کنیم.

او گفت:در این مدت تنها ‌۱۲۰ هزار کیلوگرم آنتی بیوتیک وارد کردیم و مراکز تولید داروی ما ۳ شیفت برای رفع کمبودها در حال فعالیت هستند و  اکنون در ارتباط با آنتی بیوتیک و سرم به اندازه کافی تولید انجام گرفته است.

عین اللهی گفت: به هر حال در داروخانه‌ها اقلام بسیاری دارو وجود دارد و به هر حال ممکن است بعضی اوقات در برخی از اقلام دارویی کمبود باشد، اما با وجود پیگیری‌ها و سیستم‌های هوشمندی که داریم علی رغم تحریم‌هایی که برای کشور ما و برای نقل و انتقال پول برای خرید دارو وجود دارد فعالیت خود را ادامه می‌دهیم تا کمبود و مشکلی نداشته باشم.

گفتنی است، همه سوالاتی که از سوی مخاطبان باشگاه خبرنگاران مطرح شد در قالب یک فایل به صورت حضوری به روابط عمومی وزارت بهداشت داده شد تا به سمع و نظر وزیر بهداشت برسد و از سوی ایشان مورد بررسی قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
چی بگم والا. تولید که نداریم. خودتون گفتید ۵۰۰ تن از هند وارد کردید البته ۶ ماه پیش .
-
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
این وزیر از روزی که اومده حرف بی پایه و اساس زیاد زده. وقتی خودش و گروهی که به وزارت بهداشت آورده هیچ چیزی از بهداشت و درمان نمی دونند، انتظار دارید معجزه کنند. این گروه، یک گروه تبلیغاتی ریاست جمهوری بودند، همین کفایت میکنه. فکر میکنند وزارت بهداشت هم ستاد تبلیغاتی هست که با دادار دور کردن همه چی حل میشه. فساد ازر سر روی این وزیر و وزارتش میباره. ولی کلاه قاضی کم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
گـــــــاز ویرمه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۵۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
پس کو ؟چرا مردم سرگردانند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۱۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
آنتی بیوتیک هم نمی توانید تولید کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
یادش به خیر ریاست محترم جمهور هم در پخش زنده تلویزیونی فرمودند در بخش دارو به هیچ عنوان افزایش قیمت نخواهیم داشت...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
پس کو سرم
Iran (Islamic Republic of)
امیران
۰۸:۱۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
اینها همه فیلم و سریال بازی کردنه برای افزایش قیمت .. یک ورق آموکسی سیلین ۵ هزارتومنی شده نزدیک ۲۵ هزارتومن ..پماد پسوریاریس از ۱۵ هزار به ۶۵ هزار تومن افزایش پیدا کرده ..حالا شما حساب کنید قرص و آمپول بیماران صعب العلاج چند برابر بالا رفته ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
باسلام. پیرو اعلام قبلی در 《 yjc 》و طرح سوالات قابل توجه با موضوعات مختلف توسط مخاطبین ، لطفا خبرنگارمحترم باشگاه خبرنگاران جوان اطلاع رسانی نمایند که پاسخ سایر پرسش های مطروحه ؟؟؟؟؟ . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
افزایش فوق العاده خاص مدافعان سلامت باضریب3کشور چه شد!؟
آیا کادر بهداشت و درمان فقط کارگران زمان کرونا بودند!؟
چرا فقط در روز پرستار وعده می دهید!؟ روز پرستار 1400 سخنان رئیس جمهور و صد البته مصاحبه خودتان بعد از ان روز رو در مورد ضرایب فوق العاده خاص یادتان هست!؟ چرا فقط به فکر متخصصین و اعضا هیات علمی هستین ؟ ایا شما به عنوان بالاترین مقام عالی یک وزارتخانه تا کنون با حقوق میانگین در این شرایط سخت و وحشتناک تورم زندگی سپری کرده اید ؟شما وزیر پزشکان هستین نه وزیر بهداشت و درمان .تمام وزرا به فکر پرسنل خود هستن غیر از شما اقای عین الهی.
خواهش میکنم سوال بنده رو از وزیر بی لیاقتمان در مورد فوق العاده خاص پیگیر باشید. در پناه حق.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
فوق العاده خاص مدافعان سلامت کشور چه شد!؟
آیا کادر بهداشت و درمان فقط کارگران زمان کرونا بودند!؟
چرا فقط در روز پرستار وعده می دهید!؟ روز پرستار 1400 سخنان رئیس جمهور و صد البته مصاحبه خودتان بعد از ان روز رو در مورد ضرایب فوق العاده خاص یادتان هست!؟ چرا فقط به فکر متخصصین و اعضا هیات علمی هستین ؟ ایا شما به عنوان بالاترین مقام عالی یک وزارتخانه تا کنون با حقوق میانگین 8 تا 9 میلیون در این شرایط سخت و وحشتناک تورم زندگی سپری کرده اید ؟شما وزیر پزشکان هستین نه وزیر بهداشت و درمان .تمام وزرا به فکر پرسنل خود هستن غیر از شما اقای عین الهی.
خواهش میکنم سوال بنده رو از وزیر بی لیاقتمان در مورد فوق العاده خاص پیگیر باشید. در پناه حق.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
امروز دیگه دکترا فقط و فقط به فکر انباشت ثروت و لطمه به جمهوری اسلامی مظلوم هستند، این 120تن دارو رو در انبارهای زیر زمینی و سردخانه ها جستجو کنید، منتظرن گرون کنن و بندازن به ملت
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۱۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
چرا نام شرکت متخلف و دزد فرصت طلب (تولید دارو) که هفته گذشته 8 تن مواد پیش ساز آنتی بیوتیک وارداتی را در سردخانه ی شرکت لبنیاتی ، مخفی کرده بود افشا نمی کنید؟؟؟؟
چرا انگل هایی که سبب ساز این همه مشکل و رنج برای مردم ایران شدند را بی آبرو نمی کنید؟
چرا قوه ی قضاییه شل انگاری می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
سلام.واردات میلیونی خودروهای با حجم موتور متوسط1600cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید و به این دلال بازی جدید بردن خودرو در بورس به بهانه کشف قیمت ولی در عمل جهت افزایش قیمت و دلالی پایان دهید،سالانه هزاران ایرانی در جاده ها با این خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند،مسئولین در محضر خداوند عالم چه جوابی برای گفتن خواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
سرم به اندازه کافی تولید شده ولی معلوم نیست چرا وقتی می‌رویم داروخانه می گویند سرم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اقای وزیر سلام بنده نه اموال منقول یا غیر منقولی دارم.و نه هم پول انباشته،درامد بنده هم گاهی ماهی ۷۱۴ هزارتومان و گاهی ۸۰۰ تومان اندک پول سپرده ای هست که گذران میکنم.که اکر مسئولان جمهوری اسلامی غیر از این گفته های چیزی رو به اسم من و یا به نام من پیدا کردند.یا درآمد ماهانه من بیشتر از انچه ذکر شد بود همه انها را به نفع بیت المال مصادره کنند.بخدا انصاف نیست بنده زیر خط فقر که چه عرض کنم اخر اخر خط فقر هستم.طلبکارم نیستم ار دولت ولی توقع عدالت دارم.من بیمه سلامتم توخرداد گفتند ۳ ماه تمدید شد بعد از اون ده درصد رو باید پرداخت کنی.به روح رسول الله قسم پول اون ده درصد رو نداشتم بیمه رو تمدید نکردم.۲۷آذرماه برای تندید رفتم گفتند سرانه شما ۲۵ درصد شده گفتند اعتراضم نمیتونی بکنی گفتم چطور تا شهریور ۱۰ درصد بود حالا شد ۲۵ درصد میگن دهک تو از ۴ تغییر کرده میگم مسلمانها من چی دارم که منو دهک بالا قرار دادید.من تو درصدش موندم بعد ۳ماه رفتم پرداخت کنم از کجا دارم بیارم.گفتم قید بیمه سلامت میزنم.خدا خودش سلامتی بده.مردمم اون دنیا از بانیانش سوال خواهم کرد که چرا منی که هیچی ندارم و باسیلی صورتمو سرخ دارم.باید اینگونه ظلم و بی عدالتی ببینم.تورو خدا وضعیت منو نگاه کنید.بخدا دهک من یک هست نه یک پله اینور و اونور حالا چطور منو دهک ۶ به بالا قرار دادید شما و وجدانتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
به خدا پناه ببر که جز او هیچ پناهی واقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اگه به طب سنتی توجه کافی بکنید نیازی به این همه آنتی بیوتیک عوارض دار نمیشه باید هرچه زودترطب سنتی بشه طب رایج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
روغن بنفشه میفروشیم
آخرین اخبار