رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران:

نيروهاي خلاق و خوشنام جذب کميته هاي اخلاق پزشکي شوند

رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران خواستار جذب نيروهاي خلاق، موثر و خوشنام در کميته هاي اخلاق پزشکي شد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر باقر لاريجاني، رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران در نخستين جلسه شوراي اخلاق دانشگاه علوم پزشکي تهران، بر لزوم فعال سازي كميته هاي اخلاق بيمارستان ها، راه اندازي گروه توانمند و منسجم اخلاق پزشكي و برگزاري منظم و پيوسته جلسات اخلاق تاكيد كرد.

وي تشكيل اين شورا را در راستاي مصوبه وزارت بهداشت خواند و گفت: هدف از تشكيل اين شورا يكپارچه سازي فعاليت هاي اخلاق پزشكي در حوزه آموزش و پژوهش بوده و انتظار مي رود تا روساي بيمارستان ها فعال تر از گذشته در اين موضوعات وارد شوند.

وي توالي منطقي جلسات شوراي اخلاق دانشگاه را موجب توجه و گسترش آن در سطح دانشگاه هاي علوم پزشکي دانست و افزود: لازم است تا با همفكري و مشاركت اعضاي هيات علمي، راهكارهاي تازه اي براي توسعه مباحث تئوريك و عملي اخلاق ايجاد نماييم.

رئيس دانشگاه از تلاش براي راه اندازي Network اخلاق پزشكي در دانشگاه خبر داد و تصريح كرد: با وجود 2هزار عضو هيات علمي در دانشگاه، هنوز ارتباط موثري در زمينه اخلاق پزشكي شكل نگرفته و بايد از اين لحاظ تحركي در سيستم ايجاد شود.

دكتر لاريجاني در ادامه بر ضرورت جذب نيروهاي خلاق، موثر و خوشنام در كميته هاي اخلاق پزشكي بيمارستان ها و حتي جلسات شورا تاكيد كرد و يادآور شد: فعال سازي كميته هاي بيمارستاني از اهميت ويژه اي برخوردار است و در اين راستا وجود برخي افراد به منظور ايجاد تحرك و پيشبرد اهداف كميته بلامانع است.

وي همچنين محور مباحث در اين كميته ها را رعايت منشور حقوق بيمار و رضايت مراجعان خواند و تصريح كرد: كميته اخلاق بيمارستاني بايد به صورت ماهيانه و حول محور منشور حقوق بيمار برگزار شوند و دانشجويان PhD اخلاق به عنوان فيلد آموزشي در اين جلسات شركت نمايند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران در بخش ديگري از سخنان خود تشكيل گروه واحد آموزشي اخلاق پزشكي متشكل از گروه هاي مختلف و يا تشكيل گروه هاي مختلف اخلاق در دانشكده هاي گوناگون را نيازمند بررسي و همفكري بيشتر دانست./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار