پيمان صاحب جمعي:

فوتبال ما حداقل استانداردهاي AFC را هم ندارد

پيشكسوت فوتبال گفت: اين يك امر انكار ناپذير است كه فوتبال ما حداقل استاندرهاي AFC را هم ندارد. شايد كاهش تعداد تيم ها در ليگ برتر بتواند به استانداردسازي فوتبال كمك كند.

پيمان صاحب جمعي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به كمبود امكانات فوتبالمان معتقدم اگر تعداد تيم هاي حاضر در ليگ برتر كم شود مي تواند به نفع فوتبال باشد. براي دست يابي به اين استانداردها از سوي سازمان ليگ فوتبال بايد نظارت دقيقي بر باشگاه ها صورت بگيرد و تواناييشان در احياي مشكلات و بهبود وضعيت مالي ارزيابي شود.

وي افزود: در اين خصوص بايد دقت شود كه به همه ي تيم هاي فوتبال فرصت داده شود تا بتوانند به بهبود شرايط بپردازند و از توجه صرف به تيم هاي ليگ برتري خودداري شود، زيرا به اندازه ي كافي به اين تيم ها و باشگاه هاي ليگ برتري زمان براي بازسازي داده شده است.

صاحب جمعي در ادامه خاطرنشان كرد: عزيز محمدي براي خصوصي سازي باشگاهها تا سال 2013 به مسئولان مهلت داده بود كه بدين وسيله فوتبال ما در ليگ برتر به استاندارد برسد ولي با كمال تاسف شاهد بوديم كه درون تيم ها هيچ گونه تغييري ايجاد نشد و اين شوك نتوانست باشگاههاي فوتبال را به سمت خصوصي سازي سوق دهد.

به همين دليل نيز شاهد افت سطح فوتبالمان هستيم. وي بيان كرد: اگر قرار باشد دو تيم از ليگ برتر جدا شوند مسئولان بايد دقت كنند كه اين انتخاب براساس قابليت و موفعيت مالي باشگاهها باشد و تنها تيم هايي در ليگ برتر باقي بمانند كه واقعا صلاحيت حضور در اين ليگ را داشته باشد.

صاحب جمعي افزود: در پروسه حذف دو تيم از ليگ بايد توجه كنيم كه روابط در نظر گرفته نشود و تيم ها برحسب عملكرد و لياقت در جايگاه خود باقي بمانند و اگر تيمي باعث دور شدن فوتبالمان از استانداردهاي AFC مي شود از جمع برترين هاي فوتبال ايران حذف شود.

وي خاطرنشان كرد: اميدوارم اگر اين طرح باعث پيشرفت فوتبالمان مي شود به زودي صورت گيرد و به تبع آن بتوانيم سهميه هايي را كه در جام ملت هاي آسيا از دست داديم با افتخار به فوتبالمان برگردانيم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار