سهم اعتباری راه‌آهن سنندج - همدان در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان امسال برای عملیاتی شدن کامل طرح راه‌آهن سنندج - همدان اختصاص می‌یابد.

کیومرث حبیبی‏،‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم به سرانجام رساندن پروژه راه آهن تهران  - همدان  ـ  سنندج است و ۸۰۰ میلیارد تومان امسال برای عملیاتی شدن کامل طرح راه‌آهن سنندج - همدان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: این پروژه طی چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته، اما دیون و مطالبات پیمانکاران خیلی زیاد و بالای یک هزار میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه هرچه دولت از منابع مختلف جذب می‌کند برای پاس کردن مطالبات قبلی این پروژه صرف می‌شود، ادامه داد:  طی یک ماه و نیم اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه در قالب نقدی و اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

حبیبی گفت: طی چند هفته اخیر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به صورت نقد به پروژه تزریق و کارگاه‌ها را فعال می‌کنیم.

وی یا بیان اینکه یکی از کلان‌پروژه‌هایی استان که روی آن اصرار داریم، همین پروژه است، یادآور شد: با فعال کردن کارگاه‌ها در یک بستر زمانی مشخص با جذب اعتبارات این پروژه را که نقش مهمی در توسعه استان دارد را اجرا و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

حبیبی تاکید کرد: پروژه در قبل اوضاع خوبی نداشت و تقریبا نیمه تعطیل بود، ولی طی چند ماه اخیر با پیگیری‌های مستمری که صورت گرفت و اعتباراتی که جذب و تزریق شده حرکت خوبی در فعال‌سازی پروژه راه‌آهن همدان  ـ  سنندج انجام گرفته است.

وی در مورد اینکه بالاخره این پروژه کی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر پروژه ایستگاه‌ها فعال است و روند با دقت و سرعت جدی از سوی معاونت عمرانی استانداری دنبال می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: به شرط تامین اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهوری به کردستان، تابستان سال آینده مردم کردستان صدای سوت قطار را خواهند شنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.