مسئولان در حل مشکلات مردم جدیت بیشتری نشان دهند

آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی از عملکرد مسئولان در برابر افزایش نرخ ارز انتقاد کرد و گفت: مسئولان مشکلات مردم را جدی بشمارند و به آن رسیدگی کنند.

 آیت الله مکارم شیرازی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مجلس سوگواری که با حضور قشر‌های مختلف مردم، علما و روحانیون در مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، ضمن تبیین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره (س) به مسائل اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است مثلا وقتی می‌شنویم که دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس العملی از مسئولین نمی‌بینیم و حتی ابراز هم نمی‌کنند که ما وضعیت را درست می‌کنیم و نمی‌گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می‌کنند.

 مرجع تقلیدشیعیان افزود: ما همانطور که معتقد به تقویت نظام و مسئولین نظام هستیم، معتقدیم باید به مشکلات مردم هم توجه جدی داشته باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی در مورد مشکلات فرهنگی نیز با بیان اینکه برخی می‌خواهند مسأله حجاب را به ابتذال بکشانند، گفت: کار به جایی رسیده که به بی حجابی افتخار می‌کنند و در میان جمعیت ظاهر می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان مردم را علاقه‌مند و وفادار به نظام و کشور دانسته و افزود: مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود.

مرجع معظم تقلید بار دیگر تاکید کرد: مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری‌های مردم رسیدگی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که حضرت زهرا (س) فضائل بسیاری دارند، یادآور شد: ما در کتاب «فاطمه برترین بانوی جهان» چهل حدیث دربارۀ فضائل فاطمۀ زهرا (س) بر اساس منابع معتبر عامه آورده‌ایم.

معظم له با اشاره به روایت «فاطمة بضعة منی»، تعبیر «بضعة» را به معنای پارۀ جسم و روح پیامبر گرامی اسلام (ص) دانسته و افزود: اینکه برخی آن را تنها به معنای پارۀ بدن معنا کرده اند، مناسب نیست، زیرا هر فرزندی پارۀ بدن پدر خود است.

آیت الله مکارم شیرازی با برشمردن بعضی استثنائات فاطمۀ زهرا (س) نسبت به دیگران، این استثنائات را وجه تمایز آن بانوی بزرگوار از دیگران و ایشان تنها مصداق تعبیر «بضعة منی» دانست.

مرجع تقلید شیعیان اختلاف در تاریخ شهادت آن بانو را نیز از وجوه تمایز برشمرده که سبب می‌شود تا فضائل و مناقب آن حضرت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معظم له با اشاره به برپایی گسترده مجالس عزاداری حضرت فاطمۀ زهرا (س) گفت: تشکیل جلسات تنها برای بیان فضائل آن حضرت نباشد، بلکه باید افزون بر ذکر فضائل و مناقب، به گونه‌ای باشد که همگی از سیره و روش زندگی آن حضرت، درس و عبرت گرفته و پرتوی از آن فضائل نیز در زندگی ما باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به ازدواج ساده و ساده‌زیستی آن حضرت اشاره کرد وگفت: امروز مشاهده می‌کنیم برخی مدعیان اسلام که مراسم ازدواج و زندگی آن‌ها به شدت تشریفاتی و مجلل است، آن را تابلو کرده و در معرض دید همگان قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار