برگزاری سومین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در شیراز

رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: دبیرخانه دائمی و سومین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی در استان فارس تشکیل می‌شود.

وحید نمازی در نشست خبری سومین کنگره شعر مکتب گمنامی گفت: این رویداد رویدادی ملی است که برای اولین بار در استان فارس آغاز شد و تنها یک دوره خارج از استان فارس این کنگره برگزار شد و اکنون بار دیگر در استان فارس برگزار خواهد شد.

او گفت: این رویداد یکی از رویداد‌های مهم ادبی است که در استان فارس برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی این کنگره نیز قرار است در استان فارس دایر گردد تا کنگره‌های بعدی نیز در استان فارس برگزار شود.

نمازی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که پس از انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گرفت موضوعات ایثار، فداکاری و امنیت بوده از این رو باید به این موضوعات بیش از هر زمان دیگری به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری استان فارس متذکر شد: امنیت اساسی‌ترین موضوعی است که در جامعه وجود دارد و شاید به علت پایداری و ثبات امنیت در جامعه بود که برخی صدایم نعمت والای انقلاب را نمی‌دانستند از این رو باید به این موضوع به گونه‌ای پرداخت که جامعه متوجه این نعمت الهی باشند.

او گفت: فرهنگ گمنامی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه باشد، زیرا نیرو‌های مردمی با عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) از نام خود گذشته‌اند تا امنیت در جامعه وجود داشته باشد و مردم در آسایش باشند.

به گفته این مقام مسئول این کنگره در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت هنر زمینه بالندگی در این حوزه را فراهم کرد این در حالی است که این جشنواره از جمله ابداعاتی است که تولید محتوا در آن نقش ویژه‌ای دارد.

نمازی گفت: عنوان محوری این همایش مجاهدت‌های خاموش مدافعان امنیت وطن و سربازان گمنام امام زمان (عج) است و این جشنواره سه اولویت داشته که از جمله آن می‌توان به رابطه مردم با سربازان گمنام، تضعیف امنیت زمینه ساز حوادث تروریستی و هر ایرانی یک سرباز گمنام است.

حجت الاسلام رضا طبیب زاده دبیر اجرایی این کنگره نیز گفت: مهلت ارسال آثار برای حضور در این کنگره ١٢ بهمن ماه امسال است و اختتامیه این کنگره نیز همزمان با هفته گرامی داشت سربازان گمنام امام زمان (عج) برگزار خواهد شد.

او گفت: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نسبت به شرکت در این کنگره اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار