توسط متخصصان پتروشیمی اروند

EPVC برای نخستین بار در کشور تولید شد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تولید EPVC برای نخستین‌بار در کشور توسط متخصصان پتروشیمی اروند خبر داد.

به گزارش سرویس استان های باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، علی محمد بساق‌زاده در جلسه بازدید از پتروشیمی اروند ضمن ابراز خرسندی از وضعیت اروند اظهار کرد: شرکت پتروشیمی اروند مجری طرح الفین هشتم بوده و محل اجرای آن منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال 1382 شروع به فعالیت کرده، افزود: کاربرد محصولات آن شامل اتیلن یا ماده اولیه صنایع پتروشیمی، تولید انواع لوله‌ها، شیلنگ، عایق حرارتی، لوازم آشپزخانه و ظروف اسباب‌بازی، تهیه موادشوینده، ضدعفونی کننده و پاک کننده صنعتی در صنایع نساجی است.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی اروند به‌عنوان بزرگترین زنجیره تولید پی.وی.سی جهان با بیان اینکه در حال حاضر همه واحدهای این مجتمع پتروشیمی در آستانه افتتاح و راه‌اندازی رسمی قرار گرفته است.
وی ظرفیت تولید سالانه مجتمع پتروشیمی اروند را دو میلیون و 834 تن انواع محصولات پتروشیمیایی یاد کرد و گفت: برای ساخت و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.
بساق‌زاده خاطرنشان کرد: روند رشد تولید واحد کلر از نقطه عطف مالی خود گذشت و وارد سوددهی شد.
وی با بیان اینکه واحد کلر از محدوده ضرردهی گذشت و به سوددهی رسیده، عنوان کرد: علیرغم وجود مشکلاتی در خصوص همکاری فروشندگان خارجی، در دو هفته گذشته میزان تولید کلر روز به روز رکورد روز گذشته خود را شکست.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: بخش‌های مختلف واحد PVC این مجتمع پتروشیمی راه‌اندازی شده و ظرف چند ماه آینده ضمن تأمین نیاز کامل داخل، محصولات این واحد به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه واحد کلر پتروشیمی اروند به سوددهی رسید، بیان کرد: با هماهنگی شرکت‌های مختلف تولید کننده PVC توانسته‌ایم گریدهای متنوع، با ارزش‌تر و متناسب با نیاز مصرف کنندگان داخلی و خارجی تولید کنیم.
بساق‌زاده تصریح کرد: افزایش تولید در این شرکت به نحوی بوده که ضمن تأمین نیاز مصرف داخلی اروند، مازاد آن به پتروشیمی‌های خوزستان و بندرامام ارسال می‌شود.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آغاز این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید پتروشیمی اروند به معاون وزیر اظهار کرد: روند رشد تولید واحد کلر از نقطه عطف مالی خود گذشت و وارد سوددهی شد.
به گفته وی تولید EDC در مجتمع اروند به مرز یک هزار و 982 تن در روز رسید و از آغاز سال تاکنون 210 هزار تن کلر، 227 هزار تن کاستیک، هشت هزار و 300 تن آب ژاول، 260 هزار تن EDC، 15 هزار و 776 تن VCM و هفت هزار و 600 تن SPVC توسط این مجتمع تولید شده است.
بساق‌زاده در خصوص تولید EPVC گفت: متخصصان اروند بدون حضور کمترین ارتباط کارشناسان خارجی برای نخستین‌بار در کشور و منطقه توانستند EPVC را تولید کنند که به زودی تولید تجاری آن آغاز می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.