مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:

سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی نیم متر افزایش می یابد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری دو هزار و کلاس درس در استان سرانه فضای آموزشی نیم متر افزایش یابد.

قهرمان رحمانی اظهار کرد: تعداد دو هزار و ۸ کلاس درس با زیر بنای ۳۲۰ هزار مترمربع در دست احداث داریم که با بهره برداری از این طرح‌ها سرانه فضای آموزشی نیم متر افزایش یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این استان ۴.۱ و سرانه میانگین کشوری ۵.۲۲ است و استان در رتبه ۲۸ ام کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر امسال ۱۲۶ مدرسه با ۷۴۵ کلاس درس تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری می‌رسد، افزود: برای رسیدن به سرانه متوسط کشوری در حال حاضر نیازمند ٤ هزار و ۵۰۰ کلاس درس است و ۸۱ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تحقق این موضوع لازم است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: طی دو ماه ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی جذب شده است، ادامه داد: همچنین مهرماه سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی خریداری و در اختیار هنرستان‌های سطح استان قرار داده شده است.

رحمانی با بیان اینکه برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی استان نیازمند فعالیت‌های جهادی هستیم، افزود: در قالب طرح دانش آموز شهید پناهی تمام مدارس کانکسی مستقل با تعداد دانش آموز بالای ۱۰ نفر تا آغاز سال تحصیلی آینده جمع آوری و با مدارس جدید جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بیست و چهارم خیرین مدرسه ساز در ارومیه گفت: در این جشنواره با تعهد ۳۰۶ کلاس درس و با اهدای ۲۴ هزار مترمربع زمین توسط خیرین مدرسه ساز و همچنین کمک‌های نقدی و تعهدات کسر از حقوق در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین تعهد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.