نیکزاد: موضوع ارائه لایحه بودجه و برنامه هفتم در نشست سران قوا مطرح شده است

نایب رئیس مجلس گفت:طبق ماده ۱۸۰ ابتدا باید قانون برنامه ارائه شود و به زودی موضوع لایحه برنامه هفتم و قانون بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه (مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: یک ماه از زمان قانونی ارائه لایحه بودجه به مجلس گذشت، در ماده ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی موضوع ارائه بودجه مشخص شده و تاریخ را ۱۵ آذر ماه مشخص کرده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چه ایرادی دارد از دولت ابتدا لایحه بخواهید و برنامه ۵ ساله را تمدید کنید، افزود: با این روش لایحه بوده دو دوازدهم و سه دوازدهم خواهد شد که به هیچ عنوان به نفع کشور نیست.

وی ادامه داد: الحمدالله همه کسانی که می‌خواستند رئیس جمهور شوند الان در دولت حضور دارند، اگر آن‌ها در دولت نبودند چه اتفاقی می‌افتاد. این تذکر را به دولت بدهید که زودتر لایحه بودجه را ارائه دهد و قانون برنامه نیز تمدید شود، این لجبازی‌ها مشکل بودجه کشور را بیشتر خواهد کرد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر یادآور شد: دولت محترم باید خردادماه لایحه برنامه ۵ ساله را به مجلس ارائه می‌کرد، سیاست‌های کلی نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد در شهریور ماه بود، بر همین مبنا رئیس مجلس طی نامه‌ای به دولت عنوان کرد که با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی، لایحه برنامه ارسال شود لذا دولت می‌توانست در ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر لایحه برنامه را ارائه کند، اما الان موضوع این است که دولت باید اجازه بگیرد و این موضوع به تصویب نمایندگان برسد تا قانون برنامه ۶ ماه تا یک سال تمدید شود تا بتوانیم بودجه را اعلام وصول کنیم.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: رئیس مجلس معتقد است طبق ماده ۱۸۰ ابتدا باید قانون برنامه ارائه شود، در جلسه سران قوا نیز در این رابطه صحبت شده و به زودی موضوع لایحه برنامه هفتم و قانون بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار