نیاز به همه گروه‌های خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران از نیاز به همه گروه‌های خونی در استان خبر داد.

عبداله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ذخایر خون استان کاهش چشمگیری یافته است، گفت: به همه گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی O مثبت درحال حاضر نیاز بیشتری وجود دارد.

او با اشاره به کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون در پی شیوع بیماری‌های فصلی، از مردم مازندران خواست که به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

محمدی فیروزجایی با تاکید بر نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های خون، گفت: امیدواریم با همدلی و مشارکت مستمر مردم به ویژه جوانان در مراکز اهدای خون، به وضعیت مناسب و مطلوب ذخایر خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران استان دست پیدا کنیم.

او افزود: مازندران به لحاظ داشتن ۴۷ مرکز درمانی و همچنین ۱۴ هزار بیمار خاص از جمله استان‌هایی است که مصرف خون و فرآورده‌های آن بسیار بالا است، بنابراین لازم است که مردم حضوری مستمر در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند و اقدام به اهدای خون کنند.

محمدی فیروزجایی گفت: از عموم مردم به ویژه جوانان و بانوان که در رنج سنی ۱۸ سال تا ۶۵ سال قرار دارند و از سلامت عمومی برخوردارند، تقاضا داریم که با هدف نجات جان بیماران، به مراکز اهدای خون در استان مراجعه کنند و همانند گذشته حامی انتقال خون و بیماران باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار