۵۲۰ پنل خورشیدی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده جهت رفع مشکلات عشایر، ۵۲۰ پنل خورشیدی با هدف تامین برق وسایل ضروری بین عشایر استان توزیع شد.

علی ناجی افزود: از این تعداد ۳۷۰ پنل خورشیدی با تفاهم‌های صورت گرفته از طریق شرکت توزیع برق و ۱۵۰ پنل از طریق سازنده‌ها در مجموع با ۱۲ میلیارد ریال هزینه در اختیار عشایر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود ۲۰ میلیارد ریال جهت تامین پنل های خورشیدی هزینه شده بود، اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات ایجاد شده برای عشایر بحث تامین تانکرهای سیار آبرسان و آبشخورهای دامی گالوانیزه سیار در برنامه قرار گرفته و خریداری شده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیش از ۲۸ میلیارد ریال نیز برای تامین تانکرهای آبرسان سیار هزینه شده تا مشکلات در این حوزه نیز رفع شود.

ناجی گفت: آذربایجان غربی همچنین با داشتن ظرفیت‌های عشایری طبق ارزیابی‌های سازمان امور عشایر و سازمان برنامه بودجه کشور، جایگاه سوم جمعیت عشایری را به خود اختصاص داده و سومین استان عشایر نشین کشور است.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۵ درصد تولیدات پروتئینی عشایر کشور معادل ۱۵ هزار تن در آذربایجان غربی توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

ناجی یادآور شد: عشایر استان در امر تولید صنایع دستی داری و غیر داری و صنایع سنتی عشایری، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده‌اند و سالیانه بیش از ۲۳۰ هزار تن محصول در این حوزه تولید و عرضه می‌کنند.

وی تاکید کرد: عشایر استان با دارا بودن بیش از ۲ میلیون واحد دامی و تولید ۵۰ هزار تن شیر در سال رتبه اول کشوری را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.