استاندار آذربایجان غربی:

اقدامات دولت سیزدهم در پوشش بیمه درمانی اقشار کم‌درآمد قابل توجه است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بی اطلاعی برخی افراد جامعه به‌ویژه اقشار کم درآمد از خدمات بیمه سلامت گفت: در دولت سیزدهم بسیاری از این اقشار تحت پوشش قرار گرفتند که این اقدامات قابل تقدیر و توجه است ولی باید اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل بیمه سلامت کشور با قدردانی از خدمات انجام شده برای درمان اقشار کم درآمد جامعه افزود: این اقدامات در برخی حوزه‌ها ابتکاری، کم نظیر و بی سابقه بوده که باید مردم در این خصوص آگاهی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه شنبه‌های محرومیت‌زدایی در آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح از برنامه‌های تدوین شده برای استان است که در آن با حضور در محلات محروم و حاشیه نشین، مسایل و مشکلات ساکنان این مناطق از جمله خدمات درمانی بررسی و برای حل مشکلات آنان تصمیم گیری می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه دا: رفع مشکلات درمانی افراد فاقد بیمه در این محلات از جمله اقدامات شنبه‌های محرومیت زدایی است که در این زمینه کارهای خوبی نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت هم در این دیدار با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن خدمات گام مهمی در حوزه سلامت است، گفت: یکی از اتفاقات مثبت در این دولت ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در راستای شاخص‌های ارزشمند حوزه سلامت است.

محمدمهدی ناصحی اظهار کرد: پنج‌ هزار میلیارد تومان در این زمینه اعتبار تخصیص داده شده و امیدواریم بتوانیم هزینه‌های تحمیلی به این گروه از بیماران را پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در حال حاضر ۱۰۰ درصد رایگان است و از سوی این بیمه پرداخت می‌شود.

ناصحی تاکید کرد: در بخش سرپایی نیز ۸۵ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در خصوص بیمه سه دهک اول جامعه و بیمه همگانی هم گام‌های خوبی برداشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.