ثبت ۱۰۰ پرونده برای کودکان کار در بهزیستی بروجرد

رییس بهزیستی بروجرد با اشاره به ساماندهی کودکان کار گفت: اکنون ۱۰۰ پرونده مرتبط با کودکان کار در بهزیستی شهرستان به ثبت شده است.

کرم رضا پیردایه رییس بهزیستی بروجرد اظهار داشت: از بین ۱۰۰ پرونده ثبت شده کودکان کار در بهزیستی بروجرد به حدود ۶۰ کودک کار که واقعا نیازمند هستند مستمری داده می‌شود با این شرط که انجام برخی فعالیت‌هایی که تحت عنوان کودکان شناخته می‌شود اقدام نکنند.

او افزود: هم کودکان کاری که مستمری دریافت می‌کنند و هم کودکانی که مستمری دریافت نمی‌کنند از فعالیت‌های حمایتی و آموزشی که بهزیستی برای آن‌ها برگزار می‌کند برخوردار هستند.

پیردایه یادآور شد: با توجه به اینکه کودکان کار در این شهرستان همگی صاحب خانواده هستند و مادر را حتما در کنار خود دارند، یک سری برنامه‌های آموزشی و حمایتی به مادر و فرزند داده می‌شود. در همین راستا مرکز حمایت و آموزش کودک و خانواده مخصوص کودکان کار مجدد به زودی فعالیت خود را آغاز کمی کند تا در توانمند سازی کودکان و مادران در خصوص مسائل اجتماعی و برخی آسیب‌های اجتماعی مورد آموزش قرار گیرند.

رییس بهزیستی بروجرد گفت: رویکرد بهزیستی در حمایت از کودکان کار، نگه داشتن مادر و کودک در کنار همدیگر و شرکت دادن آن‌ها در برنامه‌های آموزشی متعدد است تا ضمن توانمند سازی آن‌ها راهکار‌های محافظت از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز به آن‌ها آموزش داده شود.

 

برچسب ها: بهزیستی ، کودکان کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.