آمریکا تانک‌های ۵۵ تنی آبرامز را از اوکراین دریغ می‌کند

کاخ سفید اعلام کرده به جای تانک‌های آبرامز به ارسال خودرو‌های زرهی برادلی به اوکراین اکتفا می‌کند.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام ناشناس گزارش داد که کاخ سفید همچنان از ارسال تانک‌های جنگی آبرامز به اوکراین خودداری می‌کند و به جای آن قرار است اولین محموله خودرو‌های زرهی را در پاسخ به درخواست‌های کیف برای تسلیحات پیشرفته تحویل دهد.

این مقام مسئول در توضیح بهانه دولت آمریکا برای امتناع از ارسال تانک جنگی آبرامز به اوکراین گفت: یک تانک آبرامز ۵۵ تن وزن دارد و موتور آن خیلی سریع سوخت مصرف می‌کند. همچنین به راحتی خراب می‌شود و تعمیر و نگهداری نیاز به تخصص خاصی دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه تایید کرد که کاخ سفید در حال بررسی خودروی زرهی برادلی است که ۲۸ تن است و می‌تواند حداکثر ۹ سرباز را در خود جای دهد.

همچنین مجهز به زره‌های سنگین و تفنگ‌های مختلف است و می‌تواند تا ۳۵ مایل در ساعت حرکت کند. از آنجایی که آمریکا هزاران برادلی در انبار دارد، هدایت برخی از آن‌ها به اوکراین مشکلی از نظر موجودی داخلی ایجاد نمی‌کند.

تحویل برنامه ریزی شده پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر ارسال پیچیده‌ترین سلاح دفاع هوایی خود، باتری موشکی پاتریوت، برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
چرا؟
آخرین اخبار