تهدید به ترور کابینه پاکستان

گروه تروریستی طالبان پاکستان نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رهبران حزب های سیاسی پاکستان را تهدید کرد.

گروه تروریستی طالبان پاکستان به صراحت شهباز شریف، نخست وزیر و بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان را تهدید به ترور کرد.

شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) است که همراه با حزب مردم پاکستان (PPP) به رهبری بوتو زرداری شرکای اصلی ائتلاف در دولت هستند.

محمد خراسانی، سخنگوی این گروه تروریستی در بیانیه‌ای گفت: مدت‌هاست که تحریک طالبان پاکستان هیچ اقدامی علیه احزاب سیاسی انجام نداده است و اگر این دو حزب بر موضع خود ثابت قدم باشند… آنگاه در برابر رهبران این احزاب اقدامی صورت خواهد گرفت. مردم باید از نزدیک شدن به آنها خودداری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «هدف ما نیروهای امنیتی پاکستان هستند که بر خلاف منافع این کشور به خواست غرب عمل می کنند».

بیانیه گروه تحریک طالبان پاکستان همچنین شامل یک بند برای احزاب سیاسی مذهبی پاکستان است، که از آنها خواسته شده تا در هیچ اقدامی در برابر این گروه شرکت نکنند.

در این بیانیه آمده است: «سیاست طالبان پاکستان شامل هدف قرار دادن احزاب شما نمی‌شود، اما از شما می‌خواهیم که بخشی از هرگونه فعالیت در برابر ما نباشید.»

تهدید تحریک طالبان پاکستان دو روز پس از آن مطرح شد که نهاد عالی امنیتی پاکستان، کمیته امنیت ملی (NSC)، بر عزم خود مبنی بر عدم تحمل تروریسم در این کشور و مقابله با هر نهادی که به خشونت متوسل می شوند، تاکید کرد.

گروه تحریک طالبان پاکستان در بیانیه خود ائتلاف حاکم پاکستان را متهم کرد که برای ایالات متحده کار می کند. در این بیانیه آمده است، نخست وزیر شریف سعی کرد با اعلام جنگ علیه تحریک طالبان پاکستان، آمریکا را خشنود کند.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه مشخص نیست که دولت کنونی چگونه تحت طلسم ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار