در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم نظارت بر کیفیت سوخت توسط سازمان استاندارد/ به سمت تولید موتورسیکلت‌های برقی برویم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:هر کسی باید بگوید تا پایان دوره مسئولیت خود چه کاری برای مقابله با آلودگی هوا انجام داده است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به موضوع آلودگی هوا اظهار کرد: باید ببینیم آلودگی هوا از چه زمانی اتفاق افتاده یعنی در چه دوره‌ای و چرا آغاز شده است؟ در تمام دوره‌هایی که در این خصوص اهمال شده، افراد و متولیان آن دوره باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره قبل موافقت شد که موتورسیکلت‌های کاربراتوری چند سال دیگر نیز تولید شود، خاطرنشان کرد: هیچ اقدامی برای تولید خودرو‌ها و اتوبوس‌های برقی و هیبریدی در این دوره انجام نشد.

لزوم پیگیری قوه قضاییه برای ترک فعل دستگاه ها در حوزه آلودگی هوا

وی تصریح کرد: هر کسی باید بگوید تا پایان دوره مسئولیت خود چه کاری برای مقابله با آلودگی هوا انجام داده و در خصوص تصمیمات خود پاسخگو باشد. هرکسی در مورد آلودگی هوا کار سیاسی انجام دهد به مردم ظلم کرده است.

پیرهادی افزود: مقابله با آلودگی هوا مربوط به تمام دوره‌هاست و قوه قضائیه باید در مورد دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نکرده و ترک فعل داشته‌اند، پیگیری لازم را انجام دهد، دستگاهی که اقدامات مرتبط با وظایف خود را انجام نداده باید در این خصوص پاسخگو باشد.

کیفیت و استاندارد‌های سوخت یکی از دغدغه‌های مهم است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در بین دستگاه‌های وظیفه‌مند بر اساس قانون هوای پاک و مقابله با آلودگی هوا، جزء دستگاه‌های اول نیست، اما در حیطه وظایف خود باید تمام تلاش خود را به کار گیرد.

پیرهادی با اشاره به ارسال نامه به رئیس سازمان ملی استاندارد با موضوع کیفیت سوخت، اظهار کرد: کیفیت و استاندارد‌های سوخت یکی از دغدغه‌های مهم است و لازم است از سوی سازمان استاندارد بر کیفیت انواع سوخت‌های تولید شده نظارت صورت بگیرد.

سازندگان موتور سیکلت و صنایع کوچک و بزرگ موثر در تولید آلایندگی پاسخگو باشند

وی تصریح کرد: بایستی سنجش کیفیت سوخت واحد‌های صنعتی به ویژه پالایشگاه‌ها انجام شود و اگر سوخت این واحد‌ها استاندارد نباشد جلوی فعالیت آن‌ها گرفته شود و سازمان حفاظت محیط‌زیست و هم مجموعه‌های داخلی همچون خودروسازان، سازندگان موتور سیکلت و صنایع کوچک و بزرگ موثر در تولید آلایندگی باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: خودروسازان باید کیفیت خودرو‌های تولیدی را افزایش دهند، به دلیل عدم وجود رقابت بین خودروسازان داخلی، انگیزه برای ارتقاء کیفیت خودرو‌ها پایین است و عموم مردم راضی نیستند.

وی تاکید کرد: متولیان امر، وزیر صمت و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی اعلام کنند که چه زمانی قرار است به نقطه مطلوب در کیفیت تولید برسند؟ باید همه چیز شفاف اعلام شود تا مردم خودشان تصمیم بگیرند.

 به سمت تولید موتورسیکلت‌های برقی برویم

وی افزود:  باید خودروهای هیبریدی و برقی با استانداردهای زیست محیطی بالا وارد کشور شود تا هم کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی را به دنبال داشته باشد و هم به دلیل ایمنی بالا، جان مردم حفظ شود.

پیرهادی  یادآور شد: متاسفانه یکی از منابع بسیار آلاینده تولید موتور سیکلت‌های کاربراتوری است و چرا نباید به این موضوع فکر می‌شد؟ ما باید از این مسیر گذر کنیم  چراکه موتورسیکلت‌ها دائما در حال تردد در سطح شهر تهران هستند، باید به سمت تولید موتورسیکلت‌های برقی برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار