برقراری ارتباط الکترونیکی دفاتر پیشخوان و ثبت احوال سیستان و بلوچستان

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از این پس با برقراری سامانه الکترونیکی در دفاتر پیشخوان، امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه به ادارات ثبت احوال به صورت کاملا مکانیزه امکان پذیر شد.

رضا راحت دهمرده گفت: به منظور تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی به مراجعین و همچنین در راستای برون سپاری خدمات سازمان با اقدامات صورت گرفته تاکنون برای ۷ دفتر در شهر‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر مجوز همکاری صادر شده است.

دهمرده گفت: با ایجاد زیرساخت الکترونیکی از این پس این دفاتر تمامی درخواست‌های صدور شناسنامه خود را به صورت الکترونیکی برای ادارات ثبت احوال ارسال می‌نمایند و این امر باعث تسریع در روند صدور شناسنامه و پاسخگویی به مراجعین خواهد شد.

رضا راحت دهمرده افزود: امید است در آینده نزدیک با اخذ مجوز‌های لازم جهت واگذاری خدمات ثبت احوال در شهرستان‌های بزرگ استان، خدمات رسانی به مراجعین به نحو مطلوب‌تر صورت گیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان در ادامه گفت: با هدف افزایش سطح رضایت مراجعین و تسریع در امر خدمات رسانی متقاضیان تاکنون ۱۶ اداره ثبت احوال به خط فیبر نوری متصل گردیده اند.

وی اظهار کرد: ثبت احوال استان در راستای انجام وظایف و ماموریت‌های سازمانی خود ماهانه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سطح استان ارائه خدمت می‌نماید و این امر با توجه به الکترونیکی شدن خدمات و حجم مراجعه کنندگان، نیازمند ارتقا پهنای باند مخابراتی و افزایش سرعت در جهت افزایش سطح رضایتمند شهروندان را داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری دستگاه‌های ذیربط، تاکنون ۱۶ اداره ثبت احوال در سطح استان به فیبر نوری متصل شده و توانسته ایم سرعت خدمات رسانی به مراجعین را ارتقا دهیم.

رضا راحت دهمرده گفت: ثبت احوال استان هم اکنون در ۳۶ اداره و ۹ نمایندگی در سطح استان در حال ارائه خدمت به مراجعین است و پیگیری‌های لازم در خصوص تامین اعتبار انجام این پروژه صورت گرفته است و امید است تا با تامین اعتبار مورد نیاز تمامی ادارات به فیبر نوری متصل گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار