خط کشی بیش از دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ ماه امسال دو هزار و ۴۸۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی جنوب استان خط‌کشی شده است.

 روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، عبدالرحمن نارویی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان  گفت: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

وی تصریح کرد:  از آنجا که طی چند ماه گذشته شاهد اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت از سویی و امحا بسیاری از خطوط در سطح راه‌های استان از سویی دیگر بودیم اجرای نقوش ترافیکی درسطح راه‌های جنوب استان یکی از برنامه‌های لحاظ شده این اداره کل بود که در دستور کار قرار گرفت.

نارویی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محور‌های جنوب استان اجرا می‌شود.
رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اجرای نقوش افقی جاده‌ای را در سطح راه‌های جنوب استان را از دیگر برنامه‌های لحاظ شده در این طرح برشمرد و گفت:افزون بر ۷۳۰۰ متر مربع نقوش افقی جاده‌ای که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی و هشداری بصورت بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهمی دارند، در مقاطعی از محور‌های جنوب استان اجرا شده است.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

نارویی بیان کرد: کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اشکال در مسیر‌های مواصلاتی جنوب استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار