۷۰ درصد سهمیه کود‌های شیمیایی یارانه دار در استان همدان تامین شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: بیش از ۷۰ درصد کود‌های شیمیایی مورد نیاز کشاورزی استان تأمین و تدارک شده است.

بهروز الیاسی با بیان اینکه امسال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان وظیفه تامین و تدارک حدود ۱۲۰ هزار تن انواع کود‌های یارانه دار شامل ۹۷ هزار و ۵۰۰ تن کود‌های ازته، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن کود‌های فسفاته و پنج هزار و ۷۰۰ تن کود‌های پتاسه در استان را بر عهده دارد، افزود: تا ۱۵ دی ماه بیش از ۷۰ درصد کود‌های شیمیایی مورد نیاز کشاورزی استان تأمین و تدارک شده است.

او افزود: انواع کود‌های شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه از مبادی و پتروشیمی‌های کشور از جمله عسلویه، بندرامام خمینی (ره)، بندرعباس، کرمانشاه، مرودشت و لردگان به مقصد استان حمل و در انبار‌های شرکت و همچنین انبار‌های کارگزاران شرکت در استان تخلیه و بلافاصله بر اساس سامانه پهنه بندی توزیع و در اختیار کشاورزان قرار می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان موجودی انواع کود شیمیایی انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن ذخیره این نهاده مهم است.

الیاسی گفت: در ابتدای شروع توزیع کود‌های مورد نیاز کشت پاییزه استان همدان، ذخیره انباری کود شیمیایی شرکت بیش از ۲۷ هزار تن بود که این حجم ذخیره در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴۳ هزار تن کود‌های شیمیایی یارانه دار برای کشت‌های پاییزه در استان توزیع شد، گفت: حدود ۱۲ هزار تن انواع کود شیمیایی از ذخیره انبار‌های شرکت، به صورت شبانه روزی بارگیری و به مقصد شهرستان‌های استان حمل شد تا این نهاده به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

الیاسی با اشاره به شروع توزیع کود شیمیایی برای کشت کلزا در ۲۱ شهریورماه امسال گفت: ظرف مدت ۲۴ ساعت مقدار ۶۱۵ تن کود‌های فسفاته و پتاسه برای استفاده در مزارع کلزا توزیع شد.

او با تاکید بر اینکه توزیع کود‌های مورد نیاز محصولات گندم، جو و چغندر قند نیز از ابتدای مهر در حال انجام است، گفت: این شرکت با ذخیره مناسب کودی جهت تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشت قراردادی در استان آمادگی کامل دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از برگزاری همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با حضور ۲۰ تولیدکننده کود‌های کشاورزی از سراسر کشور در ۲۵ دیماه در استان همدان خبر داد و گفت: این همایش بمنظور تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار