اختصاص ۲۰۰ دستگاه تراکتور به کبودراهنگ

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ از اختصاص ۲۰۰ دستگاه تراکتور به این شهرستان خبر داد.

حمزه خانجانی گفت: با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس ۳۰۰ دستگاه تراکتور به این دو شهرستان تخصیص یافته که از این تعداد به نسبت وسعت ۲۰۰ دستگاه به شهرستان کبودراهنگ اختصاص دارد.

اوافزود: تاکنون در شهرستان کبودراهنگ مراحل احراز و اهلیت سنجی از سوی مدیریت جهادکشاورزی صورت گرفته و اسامی افراد به شرکت تراکتورسازی اعلام شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: این اقدام مؤثر با پیگیری نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت گام مهمی برای رفع محرومیت و افزایش توان و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این دو شهرستان خواهد بود.

خانجانی افزود: به پیوست ورود این ناوگان به اراضی کشاورزی تجهیزات و دنباله بند‌ها نیز به توان مکانیزاسیون شهرستان اضافه خواهد شد.

او در ادامه از آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی تحت تصرف و بازگشت به چرخه تولید امنیت غذایی شهرستان کبودراهنگ خبر داد و گفت: هر گونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی است و در صورت مشاهده پس از اعلام به مراجع قضایی و صدور رأی تخریب خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ افزود: در شهرستان کبودراهنگ ۴۵۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت گندم آبی بوده که تاکنون بیش از ۵۰ درصد این میزان سطح، زیرپوشش کشت قراردادی قرار گرفته و کبودراهنگ نسبت به متوسط در بحت کشت قراردادی پیشتاز است.

خانجانی گفت: سعی بر آن است ۷۰ تا ۸۰ درصد کشاورزان را در حوزه کشت گندم آبی زیرپوشش کشت قراردادی ببریم و با این اقدام کشاورزی شهرستان به سمت اقتصادی شدن و تولید پایدار سوق داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.