مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی مطرح کرد

صادرات بیش از ۴۰ محصول دام و طیور به افغانستان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون محصولات دام و طیور به ارزش بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار دلار از خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شده است.

محمد علی بخشی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۴۲ محموله محصولات دام و طیور به ارزش بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار دلار از خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال، ۱۴۳ هزار و ۶۴۰ قطعه پولت تخم گذار، ۴۳۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، ۱۹۷ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم پشم گوسفندی، ۲۶ هزار کیلوگرم پودر گوشت، ۳۸۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی و ۳۵ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی از خراسان جنوبی صادر شده است.

وی از صادرات ۱۸۴ هزار و ۱۲۲ کیلوگرم موی بز گفت و ادامه داد: صادرات از استان در بخش‌های تخم مرغ نطفه‌دار، تخم مرغ خوراکی، پولت تخمگذار، موی بز، پودر گوشت، جوجه یک روزه گوشتی و پشم گوسفند است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت، موی بز به کشور چین و بقیه فرآورده‌ها به افغانستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه پرسنل دامپزشکی در راستای حراست از سرمایه‌های دامی، سلامت انسان و دام و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه علی رغم محدودیت از نظر امکانات به دامداران که ضعیف ترین قشر اقتصادی جامعه هستند خدمت رسانی می‌کنند، یادآ طی ۹ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۳۶۹ راس دام سنگین جهت شناسایی دام‌های درگیر بیماری سل و بروسلوز و ۱۵۵۲ راس گوسفند و بز برای شناسایی دام‌های مبتلا به بروسلوز مورد ارزیابی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار