مدیرکل گمرکات قم:

استان قم ماهیانه ۳۰ میلیون دلار صادرات دارد

اسفندیار دریکوندی گفت: طی امسال فعالان اقتصادی استان توانسته‌اند در هر ماه به طور میانگین ۳۰ میلیون دلار صادرات داشته باشند.

اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات قم با اشاره به این که در برخی از ماه‌های سال‌جاری ارزش صادرات انجام شده از گمرکات قم حتی به ۴۰ میلیون دلار نیز نزدیک شده‌است، بیان داشت: روند صادرات محصولات تولید شده در این استان نسبت به سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه است و آمارها نشان می‌دهد طی سال‌جاری فعالان اقتصادی این استان توانسته‌اند در هر ماه به طور میانگین ۳۰ میلیون دلار صادرات داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه وضعیت صادراتی استان در ابعاد مختلف به صورت مستمر رصد می‌شود، افزود: در همین رابطه ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات قم در ماه گذشته ۳۲ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۲۳ دلار به ثبت رسید؛ این میزان صادرات در قالب ۷۶۵ اظهارنامه و به وزن ۳۵ هزار و ۳۱۷ تُن انجام شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین روند واردات کالا‌ها به کشور از طریق گمرکات استان قم برای تامین اقلام مورد نیاز مردم و نیز مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی به خوبی جریان دارد و در همین راستا در آذرماه ۴۷ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۲۲۷ هزار دلار کالا به وزن هفت هزار و ۲۲۹ تُن و در قالب ۳۷۱ اظهارنامه وارد کشور شد.

دریکوندی با اشاره به جایگاه مهم گمرکات قم در رونق هرچه بیشتر اقتصاد استان، گفت: در آذرماه سال جاری درآمد کل گمرکات قم ۱۴۸ میلیارد تومان بود، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸۴ درصد افزایش یافته و بیانگر رشد مناسب فعالیت‌های تجاری استان در سال‌جاری است.

وی در ادامه به فعالیت‌های اداره کل گمرکات استان قم در موضوع مقابله به قاچاق پرداخت و افزود: تنها در آذرماه سال‌جاری ۵۵ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۹ میلیارد و ۳۳۴ میلیون تومان در این اداره‌کل تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته‌است.

گفتنی‌است بیش از ۵۰ درصد مسیر‌های گمرکی در قم در مسیر سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون توقف انجام می‌پذیرد تا فعالان اقتصادی استان با سهولت بیشتری به تجارت بپردازند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.