رئیس پارک علم و فناوری خراسان خبر داد؛

ایجاد پردیس های تخصصی فناورانه در استان خراسان رضوی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: امسال پردیس های متعددی در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی ایجاد شد تا به نقش واسطه گری خود بین مراکز علمی و مجموعه های هدف بیش از پیش عمل بکند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: صنایع خلاق و فرهنگی، فناوری و نوآوری، صنایع معدنی، صنایع غذایی و کود شیمیایی از پردیس های تخصصی است که از ابتدای امسال تا کنون در پارک علم و فناوری خراسان رضوی راه اندازی شد.

مسعود میرزایی افزود:قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان رضوی با توجه به شعار سال مبنی بر "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" در هفته اول فروردین امسال با دبیری پارک علم و فناوری راه اندازی شد که هدفِ ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین همه بخش‌ها و همچنین حمایت و هدایت کلی جریان دانش بنیان را دنبال می کند.

وی گفت:در این راستا ایجاد حداقل هفت پردیس تخصصی مانند پردیس های مربوط به حوزه های علوم پزشکی، انرژی، صنایع معدنی، صنایع خلاق فرهنگی، صنایع غذایی و کشاورزی برنامه ریزی شد تا از این طریق همه شرکت های فعال و مرتبط با حوزه‌های مذکور به این پردیس ها متصل و اقدامات به صورت تخصصی ساماندهی بشود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: در این راستا پس از سفر امسال رئیس جمهور به استان هفت پردیس تخصصی در نظر گرفته شد.

مسعود میرزایی گفت: برخی از پردیس های مزبور وجود داشتند و برای ایجاد برخی پردیس ها نیز مقدمات کار فراهم شد، از جمله پردیس های تخصصی که مقدمات آن طی انعقاد تفاهم نامه ای بین پارک علم و فناوری خراسان و مجتمع فولاد سنگان فراهم شد، پردیس صنایع معدنی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به وجود هزار و ۳۷۱ واحد صنایع معدنی در استان گفت: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری ۲۶۱ میلیارد ریالی در خراسان رضوی، هدف‌گذاری ما در توسعه اکوسیستم نوآوری استان، بخش صنایع معدنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.