آغاز پروژه‌های بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی بین پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه شهیدبهشتی

پروژه‌های بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی بین پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه شهیدبهشتی کلیدخورد.

 در نشستی که به میزبانی دانشگاه شهیدبهشتی برگزارشد، تفاهم نامه مشترک بین این دومرکز علمی در زمینه‌های بیوتکنولوژی ونانوتکنولوژی امضاء شد.

ابتدا، محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در این دیدار ضمن استقبال از این جلسات، به ظرفیت‌های دانشگاه شهید بهشتی اشاره و امادگی خودرا برای همکاری‌های دوجانبه درزمینه‌های تخصصی مهندسی ژنتیک، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک اعلام کرد.

اقامیری درخصوص تعاملات بین المللی دانشگاه شهیدبهشتی گفت؛ این دانشگاه با کشور روسیه به عنوان قطب همکاری‌های علمی ایران تعاملات مناسبی دارد که دراین تعامل پژوهشگاه ژنتیک میتواند کامل کننده این مثلث باشد
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی همچنین به تحصیل دانشجویان بین المللی اشاره کرد وافزود:درحال حاضر حدود دوهزار دانشجوی خارجی از کشور‌های عراق، اذربایجان، لبنان، افغانستان و چندکشور دیگر در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

سپس جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ژنتیک با تایید ظرفیت‌های دانشگاه شهیدبهشتی گفت: پژوهشگاه ژنتیک امادگی دارد با دانشگاه شهید بهشتی در زمینه‌های ژنتیک و بیوتکنولوژی پروژه‌های مشترکی داشته باشد.

محمدی افزود: اولویت ما در پژوهشگاه ژنتیک برقراری تعاملات با دانشگاه‌های داخلی و بین المللی است، زیرا برقراری اینگونه همکاری‌ها یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات فعلی خواهد بود.

در ادامه این دیدار، معاونین دو مجموعه علمی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

در‌پایان این نشست مقرر شد کمیته‌های تخصصی مشترک جهت عملیاتی شدن تفاهم نامه فیمابین تشکیل شود.

منبع: روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار