مسیر فرنگی کاران برای ملی پوش شدن در مسابقات آسیایی و جهانی مشخص شد

از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، شیوه انتخاب ملی پوشان کشورمان برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی سال ۲۰۲۳ مشخص شد.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در حاشیه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور گفت: پس از رقابت‌های قهرمانی کشور بزرگسالان، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور را با مصاف ۳۶۲ کشتی‌گیر که از سرمایه‌ها و استعداد‌های ناب کشتی فرنگی کشور هستند، در چرخه انتخابی تیم‌ملی شاهد بودیم که امیدوارم این نفرات در آینده بتوانند همچون گذشته نتایج درخشانی را در میان مدت برای کشتی فرنگی رقم بزنند.

وی تاکید کرد: رقابت‌های قهرمانی کشور گام نخست انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی در چرخه انتخابی بود و نفرات برتر رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور به مثابه مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور سهمیه حضور در پیکارهای جام جهان پهلوان تختی را کسب کردند.

با توجه به اهمیت رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی و با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و بر اساس چرخه انتخابی، نفرات برتر رقابت‌های قهرمانی کشور به همراه مدال آوران رقابت‌های امید‌های جهان و ملی پوشان مسابقات جهانی بزرگسالان که موفق به کسب مدال نشدند عازم تورنمنت کرواسی می‌شوند و در پایان این مسابقات و با توجه به نتایج و عملکرد نفرات اعزامی، ترکیب تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص خواهد شد.

طبق برنامه قرار است نفرات مدال آور در قهرمانی آسیا به همراه مدال آوران رقابت‌های جهانی و نفرات برتر جام تختی در نهایت برای حضور در ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی با اعزام به تورنمنت خارجی یا مصاف رو در رو مشخص شوند که در این میان چهره‌های مستعد و آینده دار نیز مد نظر کادر فنی تیم ملی خواهند بود.

تیم ملی کشتی پس از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان بلافاصله بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و به همین دلیل کادر فنی باید ۲ ترکیب مجزا را برای حضور در این ۲ رویداد مهم آماده کند.

رقابت‌های کشتی رنکینگ دار کرواسی روز‌های ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه امسال در زاگرب برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار