انتقال سابقه صندوق بیمه اختیاری به صندوق‌های بیمه اجباری

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: یکی از مزایای صندوق بیمه روستایی، موضوع انتقال سابقه از صندوق بیمه اختیاری به کلیه صندوق‌های بیمه اجباری است که روستاییان قبل از اشتغال، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد در ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در شهرستان بافق گفت: امروز در شهرستان بافق بحث بیمه اجتماعی را تبیین کردیم تا مردم بتوانند از این ظرفیت فراهم شده که با ۷۰ درصد یارانه دولتی افراد بیمه و بتوانند در آینده از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی بهره‌مند شوند، استفاده کنند.

او بیان کرد: در استان یزد در حال حاضر نزدیک به ۳۳ هزار نفر، عضو این صندوق هستند که نزدیک به چهار هزار و ۲۰۰ نفر در حال دریافت انواع مستمری‌های صندوق هستند و نزدیک به ۸۹۰ نفر تاکنون توانستند سوابق بیمه از بیمه روستایی به تامین اجتماعی منتقل کنند و بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

ابراهیمی ادامه داد: در شهرستان بافق نزدیک به ۷۰۰ نفر بیمه شده داریم و یکی از مناطق شهرستان بافق که توانستیم بحث بیمه اجتماعی را تبیین کنیم، دهستان سبزدشت است که نزدیک به ۱۰۰ نفر بیمه شده فعال دارد و ۷۰ نفر در حال دریافت انواع مستمری صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: ما تلاش داریم این وضعیت را در دهستان‌های کوشک و مبارکه بافق نیز تبیین کنیم تا روستاییان بتوانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار