نماینده مجلس:

تصویب قوانین حمایتی شمار شرکت‌های دانش‌بنیان را به هشت هزار واحد رساند

علیزاده گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورمان با تعریف قوانین و ساز و کار‌های حمایتی از چهار هزار واحد به هشت هزار واحد در کشور افزایش یافت.

نماینده مردم دامغان و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تقویت و توسعه دانش‌بنیان‌ها، مجلس شورای اسلامی قوانین و ساز و کار حمایت از دانش بنیان را تعریف، تصویب و ابلاغ کرد که بر اساس این قوانین شمار دانش‌بنیان‌ها افزایش یافت.

وی ادامه داد: تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، علم، کشاورزی، افزایش تولید، افزایش بهره‌وری، افزایش صادرات و افزایش خودکفایی از مزایای توسعه دانش‌بنیان‌ها است.

به گفته وی، حمایت و مانع‌زدایی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان بیان کرد: بیکاری دانش‌آموختگان یکی از مشکلات جامعه است و توجه به دانش بنیان‌ها نقشی مهم در اشتغالزایی نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان با دارابودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند.

استان سمنان ۲ پارک علم و فناوری با بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.