معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سرعت عمل‌های کاشت حلزون در مشهد ۱۰ برابر افزایش یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرعت انجام عمل‌های کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش ۱۰ برابری یافت.

دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل کاشت حلزون دراینافزایش ۱۰ برابری سرعت عمل‌های کاشت حلزون در مشهد دانشگاه نیمه دوم امسال به طور میانگین از ۲ به ۲۰ عمل کاشت حلزون در هفته افزایش یافته است.

او افزود: با هدف حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است از این روزاز ابتدای امسال تاکنون ۲۳۵ عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش این دانشگاه به صورت رایگان انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هزینه هر پروتز کاشت حلزون به طور میانگین ۱۰ هزار دلار و هزینه عمل آن ۱۵۰ میلیون ریال است که این عمل برای کودکان ناشنوا و کم شنوا در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود.

بدیعی بیان کرد: در گذشته حدود ۴۰۰ کودک بیمار دارای مشکل شنوایی در لیست انتظار کاشت حلزون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داشتند که با تغییر رویکرد اکنون این رقم به ۹۵ کودک بیمار دارای مشکل شنوایی رسیده است و امیدواریم با تامین پروتز تا پایان اسفند امسال این عدد با کاهش ۱۰ برابری به ۳۰ نفر برسد.

وی تصریح کرد: کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند.در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان زیر چهار سال دارای مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.