شهردار تهران:

دشمنان در تلاش هستند تا نگذارند آرمان‌های ملت ایران پیش برود

شهردار تهران گفت: دشمنان در تلاش‌اند تا نگذارند آرمان‌های ملت ایران که دیگر تبدیل به آرمان کشور‌های منطقه هم شده، پیش برود.

زاکانى شهردار تهران اظهار کرد: ۴ دهه قبل هر دو ابرقدرت آن زمان یعنی آمریکا و شوروی تمام تلاش خود را کردند تا با جنگ، کودتا و تجزیه طلبی انقلاب را شکست دهند، اما کاری از پیش نتوانستند ببرند.

زاکانی با تاکید بر این مهم که دشمنان در تلاش بودند تا نگذارند آرمان‌های ملت ایران که دیگر تبدیل به آرمان کشور‌های منطقه هم شده، پیش برود؛ گفت: در رأس این آرمان‌ها پیروزی ملت فلسطین و نابودی اسرائیل قرار داشت. آرمانی که در دهه ۴۰ با اعتراض حضرت امام (ره) آغاز شد و پس از ایشان نیز توسط خلف صالحشان مقام معظم رهبری ادامه یافت.

شهردار تهران همچنین گفت: دشمن تمام تلاش خود را کرد که از پیشبرد این آرمان جلوگیری کند، اما شکست خورد. چندی بعد آن‌هایی که در نبرد اراده‌ها متحمل شکست شده بودند در ابتدای دهه هفتاد با طرح مساله نظم نوین جهانی یک دهه تلاش کردند تا سبب چیرگی آمریکا بر دنیا شوند، اما این ایده نیز به بن بست رسید. آمریکایی‌ها سپس در سال ۸۰ و بعد از واقعه حمله به برج‌های دوقلو، به سراغ ایجاد تغییر جغرافیای سیاسیِ غرب آسیا و شمال آفریقا رفتند تا با این کار امنیت رژیم صهیونیستی را در خاورمیانه تأمین کنند، اما باز هم در اجرایی شدن این سیاست نتوانستند موفق باشند. چندی بعد در سال ۸۵ دولت ایالات متحده دشمنی خود را محدودتر به چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و ایران کرد. در همین راستا آن‌ها جنگی ۳۳ روزه و نابرابر علیه محور مقاومت به پا کردند، اما در این نبرد هم شکست خوردند.

شهردار تهران ادامه داد: دو سال بعد آتش جنگی ۲۲ روزه علیه ملت مظلوم فلسطین شعله ور شد. این جنگ توفیقاتی برای مردم غزه داشت که پس از آن هرگاه اسرائیل اراده حمله به فلسطین را کرد در یک مسیر کوتاه با آسیب‌های بسیار زیادی رو به رو شد، به نحوی که پس از سال ۸۷ تا به امروز اسرائیل در نبرد‌های خود با فلسطینیان همواره دچار شکست شده است. به همین دلیل امروز تنها شبحی رو به موت از رژیم صهیونیستی باقی مانده است.

شهردار تهران اظهار داشت: سال ۸۹ دشمنان از سوریه حرکتی را آغاز کردند که هدفش به آتش کشیدن عراق و ایران بود. این اقدام خصمانه سبب شکل گیری هسته‌ای نوین از مقاومت شد. سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی این حرکت تهدیدآمیز را تبدیل به فرصت کرد و شرایط به گونه‌ای شد که امروز رزمندگان مقاومت از فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حشدالشعبی، انصارالله، حزب الله، دفاع وطنی سوریه، جنبش جهاد اسلامی و حماس در کنار بسیج مردمی ایران آن چنان در هم تنیده شده اند که کسی تصور پیروزی بر آن‌ها را ندارد.
زاکانی در ادامه گفت: سال ۹۴ نیز دشمنان در جهت تثبیت جایگاه خود جنگی را در یمن آغاز کردند و هشت سال دست به جرم و جنایت زدند، اما با گذشت این همه سال آنچه که تجلی بیشتری یافت؛ اراده مقاومت و اسلام بود.

وى گفت: افق پیش روی ما روشن است و نصرت الهی در دسترس ماست. امروز نظام سلطه ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است. نظامی که دست به هر رطب و یابسی می‌زند، آورده‌ای جز شکست و خواری برایش نداشته است.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تأثیر گفتمان انقلاب اسلامی بر کشور‌های منطقه بیان داشت: پیام انقلاب اسلامی برای ملت ایران و ملت‌های منطقه خودباوری مبتنی بر ایمان بود. پیامی که باعث شد انسان‌های مجاهد چیزی جز خدا را در نظر نگیرد و وقتی این گونه می‌شود، هرچه مربوط به غیر از خداست در چشم مجاهدان کوچک می‌شود. به همین دلیل بن‌بستی پیشروی مجاهدان خدا وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار