سردشدن هوا و احتمال کولاک در هشدار زرد هواشناسی استان سمنان

اداره کل هواشناسی استان سمنان از بارش باران و برف و سردشدن هوا تا ۶ درجه سانتیگراد در قالب هشدار زرد تا پایان هفته خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هشدار زرد این اداره کل مربوط به فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه است.

ایرج مصطفوی افزود: بارش باران و برف و مه آلودگی در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات، در نواحی شمالی، کوهستانی و سردسیر استان سمنان طی این مدت دور از انتظار نیست.

وی افزود: سردشدن هوا و کاهش دما برای روز‌های دوشنبه تا پایان هفته نیز بین سه تا ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و احتمال کولاک به ویژه در ارتفاعات استان و نواحی شرقی، گفت: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان، و اختلال در تردد محور‌های شمالی و کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر، در برخی نقاط آبگرفتگی معابر، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، از مخاطرات این سامانه جوی در استان است.

وی ابراز داشت: آمادگی راهداری و حضور سازمان‌های مربوطه در گردنه‌های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لاروبی آبراه‌ها و جوی ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، و مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان تا پایان هفته است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهر‌های ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد‌های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار