پیشرفت ۷۵ درصدی ساخت راه آهن رشت – کاسپین

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل گیلان از پیشرفت ۷۵ درصدی ساخت راه آهن رشت – کاسپین خبر داد.

محمد پردل نژاد، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل گیلان گفت: با اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح ساخت راه آهن رشت به بندر کاسپین در سفر رئیس جمهوری، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۵ درصد رسیده است.

او افزود: با پرداخت ۲۶۸ میلیارد تومان دیگر تاکنون ۴۶۸ میلیارد تومان از اعتبارات این طرح از محل سفر رئیس جمهور به گیلان پرداخت شده است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل گیلان با بیان اینکه زیرسازی این خط آهن ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تاکنون ۱۵ کیلومتر این راه آهن ریل گذاری شده است.

پردل نژاد پیش بینی کرد: ۲۵ کیلومتر از مجموع ۳۵ کیلومتر طول راه آهن رشت به بندر کاسپین شامل ایستگاه راه آهن رشت به پیربازار تا چند ماه آینده آماده افتتاح شود.


بیشتر بخوانید


اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم آبان ماه امسال از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی این پروژه خبر داده و اظهار امیدواری کرده بود: در ابتدای ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری آن باشیم.

راه آهن رشت – کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شد و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.