معاون سیاسی وزارت کشور:

برنامه وزارت کشور گفت‌وگو بر پایه منطق و اخلاق سیاسی با احزاب است

غلامرضا گفت: برنامه وزارت کشور گفتگو با احزاب بر پایه منطق و اخلاق سیاسی به منظور حل مساله و پیشرفت کشور است.

محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور در دیدار با اعضای فراکسیون احزاب مستقل خانه احزاب اظهار کرد: نگرش این وزارتخانه به عرصه سیاسی از منظر حکمرانی و نه نگرش‌های تنگ جناحی است.

معاون سیاسی وزارت کشور احزاب را پل ارتباطی و حلقه اتصال نظام سیاسی و جامعه با ایفای نقش هدایتگری و تبیینی توصیف کرد و افزود: احزابی که هدفگذاری را بر مشارکت در قدرت و ساخت دولت قرار داده اند، قاعدتا باید ابتدا بر ساخت خود متمرکز شوند.

غلامرضا یادآور شد: احزاب در نظام مردم سالار دینی از قواعد متفاوتی در قیاس با احزاب غربی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: برنامه وزارت کشور انجام گفت‌وگوی سیاسی بر پایه منطق و اخلاق سیاسی است، اما گفتگو باید ناظر به حل مساله و پیشرفت سیاسی کشور و نه گفتگو برای گفتگو باشد.

عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور هم در این نشست، ضمن اشاره به آسیب‌های ناشی از فرهنگ سیاسی غیرمشارکتی که فعالیت احزاب را دچار مشکل می‌کند، گفت: احزاب از مهمترین حلقه‌های میانی هستند که نباید در بعد سیاسی محدود بمانند.

وی ادامه داد: احزاب باید برای تمام عرصه‌ها همچون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایده‌های حکمرانی داشته باشند و سپس وارد رقابت سیاسی سالم و اخلاق مدارانه شوند. مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور بر لزوم برگزاری مجامع عمومی احزاب طبق اساسنامه و با رعایت حدنصاب قانونی تاکید کرد و افزود: وزارت کشور برای پشتیبانی از احزاب به منظور برگزاری مجامع آنان و همچنین تقویت خانه احزاب آمادگی دارد.

اعضای فراکسیون مستقلین خانه احزاب نیز در این نشست که در دفتر معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و با تاکید بر لزوم فعالیت احزاب سیاسی و نقش‌آفرینی هر چه بیشتر در محیط سیاسی کشور، مسائل صنفی احزاب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار