عملیات اجرایی ۲ طرح عمرانی روستایی در چناران خراسان رضوی آغاز شد

فرماندار چناران گفت: ۲ طرح عمرانی در قالب اجرای طرح تحول روستایی و پروژه های جهادی با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار و مشارکت مستقیم مردم به تازگی در این شهرستان خراسان رضوی آغاز شده است.

محسن مه آبادی افزود: قطار اجرای پروژه‌های طرح تحول روستایی شهرستان چناران پس از روستای اخلمد اکنون به روستاهای "هلال و امیرآباد" رسیده است که این طرح ها مصداق بارز الگوی کار انقلابی و جهادی است.

وی گفت: در مرحله اول اجرای طرح تحول روستایی در چناران، عملیات اجرایی طرح احداث یک هزار و ۳۰۰ متر مربع دیوار ساحلی رودخانه اخلمد در محدوده مجاور با روستای اخلمد سفلی با اعتبار ۴٠ میلیارد ریالی حاصل از مشارکت مردم این روستا امروز در مرحله پیشرفت فیزیکی ٣٠ درصدی قرار دارد.

فرماندار چناران اظهار داشت: به تازگی نیز کلنگ آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری و انتقال آب کشاورزی روستاهای امیرآباد و هلال، با اعتبار ٢۵ میلیارد ریال در قالب طرح آسمان بنیاد برکت آغاز شد که امیدواریم در ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح خط انتقال ١٠ کیلومتری آب کشاورزی در این شهرستان باشیم.

مه آبادی چناران را پیشتاز اجرای پروژه‌های های طرح تحول روستایی در خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: در روال اداری مرسوم برای تخصیص اعتبار دولتی به منظور اجرای این ۲ طرح، زمان زیادی نیاز است؛ اما اراده و مشارکت مردم با محوریت شورا، دهیاری و بخشداری در چارچوب باور مردمی بودن دولت، امکان تامین این اعتبارات را به‌ صورت خودجوش و مردمی و صرفا با حمایت دستگاه‌های متولی فراهم آورده است.

بخشدار مرکزی چناران نیز در تشریح وضعیت کشاورزی منطقه به ایرنا گفت: این طرح ها با هدف ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، عدالت محوری در تخصیص منابع و امکانات، اجرای توسعه متوازن، حفاظت از منابع آب و بهره برداری کیفی و بهینه از آن، افزایش راندمان تولید با استفاده حداقلی از منابع آب و ایجاد امنیت غذایی اجرا می شود.

رضا داروغه افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و زمینه سازی برای ایجاد زمینه مهاجرت معکوس به روستا و ایجاد شرایط پایدار و توسعه کشاورزی با رویکرد تقویت کشاورزی نوین و اقتصادی با ایجاد اشتغال ٣٠ نفر مستقیم و ٢۴٠ نفر غیرمستقیم از دیگر اهداف این طرح ها می باشد.
وی اظهار داشت: با تکمیل این طرح ها از مجموع ٣٠٠ هکتار اراضی کشاورزی این مناطق، حدود یک سوم یعنی ٩٠ هکتار آن تحت پوشش اجرای این طرح خواهد بود.
شهرستان چناران واقع در شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.