طعم کتاب این بار به میزبانی عشایر شوشتر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان درباره جشنواره طعم کتاب  گفت:  جشنواره طعم کتاب با عشایر هر ۲ هفته یکبار در یکی از شهرستان‌های شمال خوزستان که میزبان عشایر هستند برگزار می‌شود.

 عباس حسین‌زاده با بیان اینکه شوشتر سومین ایستگاه این جشنواره است، گفت: اولین برنامه جشنواره طعم کتاب با عشایر در منطقه عشایری تنک شوکل و مناری آباد شهرستان لالی، دومین دوره این جشنواره  در منطقه عشایری روستای توگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان مسجدسلیمان  و امروز هم که روستای خرمن خاک شوشتر میزبان برگزاری این جشنواره شده است.

او هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان خوزستان دانست و ادامه داد: با توجه به هجمه‌های دشمن و فریب نسل نوجوان و جوان باید تلاش کنیم بیشتر از گذشته فرهنگ کتابخوانی را بین کودکان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان گسترش و ترویج دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تدوین یک سند فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برای مردم مناطق عشایرنشین که با شرایط خاص زندگی می‌کنند از ضروریاتی است که در دستگاه‌های اجرایی باید در نظر باشد. کتابداران کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان متولیان کتاب و کتابخوانی تا پایان فصل کوچ عشایر از استان، سلسه برنامه‌های‌های فرهنگی با عنوان «طعم کتاب با عشایر» را در همه مناطق عشایر‌نشین برگزار خواهد کرد.

آقای حسین زاده  ادامه داد: بی‌تردید خدمات فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی برای عشایر استان تداوم و استمرار خواهد داشت و تا پایان سال به‌صورت هفتگی در شهرستان‌هایی که عشایر حضور دارند، برنامه‌های فرهنگی خود را اجرا می‌کنیم. با توجه به اسکان عشایر استان در فصل‌های سرد درصدد برآمدیم این جشنواره را در ۴۰ کانون عشایری در ۱۴ شهرستان خوزستان برگزار کنیم.

در جشنواره فرهنگی و آموزشی «طعم کتاب با عشایر» کتابداران شهرستان با اجرای برنامه‌هایی همچون؛ قصه‌گویی، شعر‌خوانی، نقاشی، بازی‌های بومی و محلی، روز شادی را برای دانش‌آموزان عشایری رقم زدند؛ همچنین در کنار این برنامه‌ها، تیم‌های امداد و نجات هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی نیز نسبت به ارائه خدمات به عشایر اقدام کردند که این جشنواره فرهنگی و آموزشی با استقبال گرم عشایر مواجه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.