به همت اهالی رسانه:

آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد در همدان به نیت سردار شهید سلیمانی

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۲ زندانی جرائم غیر عمد به همت اصحاب رسانه و هیئت زینبیون فعالان رسانه‌ای استان همدان آزاد شدند.

یدالله روحانی با اشاره به آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد به همت فعالان رسانه‌ای استان همدان، گفت: این زندانیان به نیت سردار قاسم سلیمانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

او افزود: یکی از این زندانیان ۳۸ ساله که با کمک ستاد دیه آزاد شد و دیگری جوانی ۳۵ ساله بود که از طریق انجمن حمایت از زندانیان و مشارکت خیرین آزاد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: اصحاب رسانه و هیئت زینبیون فعالان رسانه‌ای استان همدان هم‌زمان با ایام فاطمیه و سومین سال‌روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اقدام به انجام کار خیر آزادی زندانی کردند.

روحانی افزود: یکی از زندانیان با مبلغ بدهی ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بند بود که بخشی از آن به همت هیئت زینبیون و بقیه توسط ستاد دیه استان تامین و در هفته جاری از زندان آزاد شد.

او افزود: با پیگیری ستاد دیه و کمک خیرین و مردم نیکوکار ۶۰ زندانی به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از زندان‌های استان همدان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: مجموع بدهی این ۶۰ مددجو حدود ۱۵۴ میلیارد ریال بود که ۲۲ میلیارد ریال آن با پذیرش اعسار، قسط بندی شد.

روحانی منش با بیان اینکه ۸۸ میلیارد ریال آن از سوی شکات پرونده بخشیده شد، گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خانواده زندانیان تامین و به شکات پرداخت شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از پرداخت ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۶ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به منظور تسویه بدهی این ۶۰ زندانی و مختومه شدن پرونده قضایی آنان خبر داد.

روحانی منش با بیان اینکه سه نفر از زندانیان آزاد شده زن و بقیه مرد هستند گفت: دو نفر از آزادشدگان به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کار، ۴۴ نفر محکومیت مالی و هشت نفر به علت عجز در پرداخت مهریه زندانی شده بودند.

او گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۹۵ زندانی غیرعمد با بدهی حدود ۵۷۷ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: از این تعداد ۱۶۳ نفر مرد و ۱۸ نفر زن بودند که ۸۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه به آن‌ها پرداخت شده و بقیه بدهی نیز در قالب گذشت شاکیان، نقدینگی مددجویان، پرداخت وام، تقسیط بدهی و صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.